MATERIAŁY – GRUPA IV

MATERIAŁY – GRUPA IV

Rok szkolny 2020/21

Propozycje zabaw i aktywności dla grupy IV od 12.04.2021-16.04.2021r,

TEMATYKA TYGODNIA: DBAMY O ZIEMIĘ

Poniedziałek    12.04.2021r,    Dbamy o Ziemię

Wtorek               13.04.2021r,    Za co kochamy las

Środa                  14.04.2021r,   Chrońmy Ziemię

Czwartek          15.04.2021r,    Oszczędzamy wodę

Piątek                16.04.2021r,   Nasze rady na odpady

 

Przekazujemy propozycję zabawy od Pani z rytmiki dla starszych dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=pxtmP2hRdPo

Przekazujemy kolejną propozycję zabawy od Pani z rytmiki 🙂

https://youtu.be/OmAZquWgp9A

 

 


 

Propozycje zabaw i aktywności dla grupy IV od 07.04.2021-09.04.2021r,

TEMATYKA TYGODNIA: WIOSNA NA WSI

Środa  07.04.2021r, Czwartek  08.04.2021r, Piątek 09.04.2021r, wiosna na wsi

 


Propozycje zabaw i aktywności dla grupy IV od 30.03.2021-31.03.2021r,

TEMATYKA TYGODNIA: WIELKANOC

Wtorek  30.03.2021r.  i  Środa  31.03.2021r.  Wielkanoc

 


Witajcie w kolejnym tygodniu pracy zdalnej 🙂 Pozdrawiamy WAS serdecznie:)

Przedstawiamy propozycje zabaw i aktywności  od 15 czerwca do 19 czerwca 2020r.

Dzieci starsze 5-6 letnie Pożegnania nadszedł czas.

 

 

Witamy w kolejnym tygodniu. Przesyłamy serdeczne pozdrowienia, dla dzieci moc uścisków. Do zobaczenia!

Przedstawiamy propozycje zabaw i aktywności na ten tydzień:)

Dzieci starsze 5-6 letnie Wakacyjne podróże 1

 

 

Witamy Was serdecznie Drodzy Rodzice i nasze Przedszkolaki:)

Przedstawiamy propozycje zabaw i aktywności na nadchodzący tydzień.

Dzieci starsze 5-6 letnie    Dzień Dziecka 2

 

 

 

TEMAT  TYGODNIA   „MOJA OJCZYZNA”

Witamy WAS serdecznie w nowym tygodniu wyzwań. Bardzo dziękujemy za wszystkie dostarczone nam fotorelacje. Ogromnie cieszy nas Wasza aktywność. Przekazujemy Wam drodzy Rodzice oraz naszym wspaniałym Starszakom serdeczne pozdrowienia.

W tym tygodniu nasze zajęcia będą związane z powyższym tematem.

PONIEDZIAŁEK 04.05.2020r.

1.Posłuchajcie opowiadania Agaty Widzowskiej ,,Zakochany w syrenie”

https://www.youtube.com/watch?v=WBAdnVmHl1c

Odpowiedzcie na pytania :

– O czym dowiedziała się Ada w przedszkolu?

– Kto pomógł jej przedstawić legendę?

2. Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 4, strona 29-35 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=30

Oczywiście możecie sobie rozłożyć zadania z kart pracy na kilka dni.

3. Posłuchajcie ciekawych informacji o naszym kraju, następnie wykonajcie zadania przygotowane dla dzieci w filmie

https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM&fbclid=IwAR13hFXjoj2U2sYFiXqCKCuWAnvMtg0BxCbrk2M4s3S-8sUxtmpCmv9AVVs

4. Jeżeli macie jeszcze ochotę zagrajcie w  jedną z podanych gier interaktywnych

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/

 

WTOREK 05.05.2020r

1. Na dobry początek dnia zagrajcie z Rodzicami i z Rodzeństwem w grę , niech każdy gracz spróbuje dokończyć zdanie, które wylosuje.

https://wordwall.net/resource/1861835/psycholog/na-dobry-początek

2. .Wysłuchaj opowiadania „Majowe święta”.

https://www.youtube.com/watch?v=lp2utWAfQeI&fbclid=IwAR1OK8FfLnJTuDcvmSa9G3nFqyOP0JPsEwVWBoRr0kHg8XmLflp5ubtkmIQ

3. Zabawa „Dwie ręce, dziesięć palców” wg Krzysztofa Sąsiadka)

Ja dziesięć palców mam, ( Dzieci pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami)

na pianinie gram. ( Dzieci naśladują grę na pianinie)

Ja dwie ręce mam, ( Dzieci pokazują dłonie)

na bębenku gram. ( Dzieci uderzają na przemian dłońmi o uda)

Ja dziesięć palców mam, ( Dzieci pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami)

i na trąbce gram. (Dzieci naśladują granie na trąbce)

Ja dwie ręce mam ( Dzieci pokazują dłonie)

i zaklaszczę wam. ( Dzieci klaszczą).

4. Spróbuj zbudować swoje przedszkole z klocków.  Wykorzystaj  następujące pojęcia: wysoki, niski, duże, małe, itp.

 

 

Klaudia i Kubuś w barwach ojczystych. Dziękujemy Rodzicom za przysłanie zdjęć:)

 

Drodzy Rodzice,

Bardzo dziękujemy za przysyłane  zdjęcia  z aktywności  Waszych dzieci. Przedstawiamy kolejne propozycje zabaw na nadchodzący tydzień. Mamy nadzieję, że sprawią Wam dużo radości i będziecie się dobrze bawić.

Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020r.

1.Posłuchajcie piosenki ,,Najpiękniejsze miejsce świata” i odpowiedzcie na pytania:

– O jakim miejscu jest piosenka?

– Jakie ono jest?

– Co to znaczy że mamy ,,swój kawałek Polski”?

https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

2. Posłuchajcie wiersza Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby ,,Małe miasteczko”

W małym miasteczku nie ma wieżowców,

 schodów ruchomych ni zoo,

 lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

 które śpiewają wesoło.

 

Dokoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

 ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

 czasami pszczoła zabrzęczy

 

Czyste powietrze pachnie zielenią,

 na niebie świeci słoneczko,

wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

dbają o swoje miasteczko.

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

− Jak wygląda małe miasteczko?

− Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

3. Porozmawiajcie z Rodzicami na temat różnic między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem.

Np.: spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…(małe miasto/wioska); dużo hałasu, smog, pojazdy, dużo osób… (duże miasto).

4. Zachęcamy do spacerów (oczywiście,  jeśli pogoda pozwoli):

  • Obejrzyjcie i porównajcie budynki mieszkalne,
  • Zwróćcie uwagę na budownictwo jedno i wielorodzinne,
  • Poproście Rodzica lub samodzielnie przeczytajcie nazwy mijanych ulic,
  • Przestrzegajcie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.

5. Zabawa ruchowa:

Rodzic rzuca kostką z oczkami. Dziecko przelicza ilość oczek a Rodzic wyjaśnia: ile oczek tyle: podskoków, klaśnięć, obrotów i pajacyków.

 

Dziękujemy  Rodzicom Klaudii i Maciusia za piękne zdjęcia:)

Dziękujemy Milence Bobowskiej za piękną pracę.

 

WTOREK,  27.04.2020r.

1. Witamy Was w ten wtorkowy dzień i zapraszamy do wspólnej zabawy matematycznej- liczymy na palcach.

2.Teraz zaproście rodziców  lub rodzeństwo do wspólnej zabawy matematycznej „Krążący kubeczek”- w której utrwalimy poznane cyferki od 1 do 10.

Należy przygotować:

– plastikowy kubeczek

– kartoniki z cyferkami 1-10 (możecie wykorzystać teczkę z wyprawką plastyczną i odszukać karty z cyferkami).

Kartoniki włóżcie do kubeczka.

Włączcie dowolną muzykę, może być piosenka  której wysłuchaliście wczoraj: „ Najpiękniejsze miejsce na świecie” https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

Gdy gra muzyka podajcie sobie kubeczek z rąk do rąk.

Gdy muzyka cichnie, osoba, która trzyma kubeczek losuje (wyjmuje) kartonik i wykonuje tyle przysiadów (podskoków, pompek itp.) ile jest napisane na kartoniku.

Druga osoba odgaduje, jaka liczba była na karteczce.

Kartka wraca do kubeczka.

Zabawa toczy się dalej.

3. Propozycje kart pracy

  • Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 4, strona 20-28(link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=22

Propozycje kart pracy możecie  sobie rozłożyć na cały tydzień,  wystarczy codziennie wykonać  jedną albo dwie karty.

4. W związku z omawianą tematyką tygodnia zapraszamy na spacer. Podczas spaceru zobaczcie charakterystyczne miejsca naszego miasta,takie   jak: BULWARY, ZAMEK W RZESZOWIE – zamek Lubomirskich,  FONTANNA MULTIMEDIALNA itp.

 

Dziękujemy Rodzicom Adasia za przysłanie pięknych prac. Brawo Adasiu.

 

 

ŚRODA 29.04.2020r. 

Witamy Was wszystkich gorąco dzisiaj porozmawiamy o naszym mieście  Rzeszowie .

1. Na początek, proponujemy krótką rozmowę z dzieckiem. Oto przykłady pytań, które można zadać dziecku:

– jak się nazywasz?

– jak mają na imię Twoi rodzice, dziadkowie?

– jak ma na imię Twoje rodzeństwo (jeśli je posiadasz)?

– w jakim mieście mieszkasz?

– podziel na sylaby nazwę swojego miasta klaszcząc w dłonie (np. RZE-SZÓW)

– jaki jest twój (nasz) adres? (jeśli dziecko nie zna, bardzo prosimy  powtórzyć z nim, przede wszystkim nazwę  ulicy , numer domu  i miejscowość/miasto)

Wspólnie z rodzicami obejrzyjcie zdjęcia przedstawiające miasto  w którym  mieszkacie i chodzicie do przedszkola. Spróbujcie rozpoznać i nazwać te miejsca.

https://www.youtube.com/watch?v=n1nAmXeavs0

3. Zachęcamy aby Rodzice wraz z Dziećmi poszukali w domu książek, albumów, widokówek lub przewodników związanych z Rzeszowem. Wspólnie je pooglądajcie i spróbujcie porozmawiać o miejscach, które dziecko kojarzy, w których było, do których chciałoby pojechać, czy te które mu się podobają na ilustracjach. Bardzo proszę zwrócić uwagę na sposób wypowiadania się dziecka- zachęcać go do formułowania pełnych zdań.

4. Obejrzyjcie herb Rzeszowa. Zwróćcie uwagę jak on wygląda, z jakich elementów się składa, w jakim jest kolorze? Poproście rodziców o przeczytanie tekstu.

Na wielu budynkach w Rzeszowie możemy zobaczyć herb miasta: biały krzyż z trójkątów- tzw. Krzyż Kawalerski- na niebieskim tle.Dawno temu takie krzyże dostawali w nagrodę rycerze za swoją  odwagę w walce. Na początku XV w dostał go także Piotr Kmita, rycerz, który był mężem Małgorzaty Rzeszowskiej. Razem z żoną dbali o Rzeszów, upiększali nowymi budynkami, budowali mury. Kiedyś na Rzeszów napadły wrogie wojska, zaczęły niszczyć miasto, palić domy. Piotr Kmita pobiegł wtedy na pomoc mieszkańcom, ale zanim tam dotarł to mieszkańcy sami przegonili napastników. Piotr pochwalił mieszkańców Rzeszowa i za odwagę podarował im swój Krzyż Kawalerski, żeby był herbem miasta i pamiątką waleczności Rzeszowiaków.

5.Pokoloruj herb Rzeszowa. (Możesz zastosować rożne techniki np. wyklejanka papierem lub bibułą, zamalowanie farbą/ kredką itp.). Poniżej znajduje się wzór i link z kolorowanką do druku.

 

http://e-kolorowanka.pl/herby-miast-kolorowanki/7170-herby-miast-kolorowanka-4.html

6. Korzystając z tego, że dzisiaj świętujemy Dzień Tańca zapraszamy do wspólnego tańca z Olą i Blu:

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

POZDRAWIAMY WAS WSZYSTKICH I ZAPRASZAMY NA SPACER PO NASZYM MIEŚCIE!!

Panie z gr IV

 

CZWARTEK 30.04.2020r.

2 maja– świętujemy Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, już dzisiaj postarajcie się  utrwalić wiedzę o Polskiej tożsamości oraz symbolach narodowych.

1.Znajdźcie  w swojej szafie ubrania w białym i czerwonym kolorze, ubierzcie je.

2. Posłuchajcie wiersza czytanego przez Rodzica, Czesława Janczarskiego „Barwy ojczyste”.

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,

A na tej fladze, biel i czerwień,

Czerwień to miłość,

Biel serce czyste,

Piękne są nasze barwy ojczyste.

  • Rozmowa inspirowana wierszem:

-Kiedy powiewa flaga?

-Jakie barwy ma flaga Polski?

-Czerwień to …? Robimy serce z dłoni

-Biel to….? Pokazujemy na serduszko

3.Piosenka młodego patrioty – zatańczcie według własnego pomysłu, podczas tańca i słuchania piosenki powtarzamy„ TO POLSKA”

https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo

4. Propozycja pracy plastycznej pt. „Flaga” , możecie wykonać również flagę według własnego pomysłu.

https://www.youtube.com/watch?v=PEZT9Ls2T0E

 

 

W tym tygodniu zajmujemy się ekologią. Ziemia ma swój dzień, wyprawiamy jej imprezę.

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę

PONIEDZIAŁEK 20.04.2020

1. Zachęcamy do przeglądnięcia prezentacji ,która wprowadzi Was w tematykę . Zaczynamy od gimnastyki, następnie wysłuchajcie ciekawostek o Ziemi i rad jak o nią dbać. W prezentacji znajduję się również piosenka, którą możecie śpiewać wspólnie z Rodzicami. Na koniec nauczycie się segregacji śmieci i wysłuchacie zagadek. Powodzenia:)

https://www.youtube.com/watch?v=Irgh-TvHmfc

2. Odkrywanie litery H, h

– Podziel słowo hamak na głoski i sylaby

– Określ pierwszą głoskę, to spółgłoska, powiedz jakie słowa zaczynają się na głoskę h.

– Wymień inne przedmioty rozpoczynające się na głoskę h np.(herbata, hotel, huta)

– Spróbuj napisać palcem literę H,h na plecach rodzica, braciszka lub siostrzyczki.

3. Propozycje kart pracy

– „Nowe przygody Olka i Ady” przygotowanie do czytania, pisania, liczenia – dla dzieci 5 letnich, strona 72 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=75

-„Nowe przygody Olka i Ady” litery i liczby cz. 2- dla dzieci 6 letnich, strona 70-73 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=73

 

Udostępniamy piękne prace Maciusia:)

 

WTOREK 21.04.2020

Mamy dla Was kilka ciekawych propozycji zabaw, w które możecie włączyć również swoich Rodziców i Rodzeństwo ☺

Propozycje zabaw znajdują się poniżej, ale zanim do nich zaglądniecie, chcemy, żebyście wiedzieli, że już bardzo za Wami tęsknimy. Mamy ogromną nadzieję, że niedługo będziemy mogli znów zobaczyć się w przedszkolu i razem się bawić.

Zachęcamy gorąco Was i Waszych Rodziców, abyście przesyłali nam zdjęcia Waszych prac plastycznych, tego, jak się bawicie, jak spędzacie czas w domu. Będzie nam bardzo miło, jeśli napiszecie, co u Was słychać i co w tym czasie porabiacie.

Wyślijcie prosimy wiadomości na mail:

Pani Ela: eciepla@pp42.resman.pl

Pani Madzia: mdrwiega@pp42.resman.pl

 1. Guzikowa matematyka ( klasyfikowanie przedmiotów )

-Dzieci dostają po 10 guzików ( jeżeli nie macie guzików poproście rodziców o wspólne narysowanie  ich na kartonikach w kształcie koła, kwadratu, trójkąta o różnej liczbie dziurek )  liczą je i podają ich liczbę.

-Układanie dowolnej postaci z guzików. Nazywanie jej.

-Segregowanie guzików pod względem kształtu. – Czym różnią się guziki? Dzieci segregują guziki na te w kształcie koła, na kwadratowe i na trójkątne. Liczą guziki w każdym kształcie i układają przy nich kartoniki z odpowiednimi cyframi.

– Segregowanie guzików pod względem liczby dziurek. Dzieci segregują guziki na te z dwiema dziurkami, z trzema i z czterema. Liczą guziki z określoną liczbą dziurek i układają przy nich kartoniki z odpowiednimi cyframi.

– Wyszukiwanie guzików mających dwie cechy: np. są w kształcie koła i mają cztery dziurki. Dzieci szukają wśród swoich guzików takich, które spełniają te kryteria. Liczą, ile mają guzików np. okrągłych o czterech dziurkach. Na podstawie jakich innych dwóch cech możemy wyszukiwać guziki? (Np. w kształcie trójkąta, mających dwie dziurki; w kształcie kwadratu, z czterema dziurkami…).

 2. ZADANIE SPECJALNE

W swoim pokoju zróbcie segregacje śmieci pamiętając o tym, co i gdzie powinno być odłożone. Nagrodą za wykonanie zadania będzie gra interaktywna.

Link: https://view.genial.ly/5e971e3a043e350e09005ddb

3. ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

Wiemy, jak bardzo lubiliście zajęcia ruchowe w przedszkolu, więc dla wszystkich chętnych mamy niespodziankę. Poćwiczcie dzisiaj tym razem z panem, który ma dla Was przygotowane  różnorodne ćwiczenia.  Mamy nadzieję, że będzie tak fajnie jak w przedszkolu!!!

https://youtu.be/CEyba0BvBUE

 

ŚRODA 22.04.2020r.

DZIEŃ ZIEMI

Drogie Dzieci, wy też możecie pomóc naszej planecie, by była dla nas wszystkich zdrowym i bezpiecznym miejscem do życia. Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek:

Zadania dla Małego Ekologa:

  • Dokładnie sprawdź czy za każdym razem zakręcasz wodę w kranie – każda kropelka wody jest ważna!
  • Oszczędzaj energię – wychodząc z pokoju wyłącz światło!
  • Pomóż w segregacji domowych odpadów – kolor kosza/worka ma znaczenie!
  • Ubierz ubranie w kolorze zielonym – to mundur strażnika planety!
  • Zjedz dziś coś zielonego – kiwi, szpinak, brukselka już na Ciebie czekają!
  • Posprzątaj swój pokój, zwróć uwagę aby każdy przedmiot znajdował się na swoim miejscu – Twój pokój Twoja planeta!
  • Pomóż podlać kwiaty w domu, ogrodzie lub na balkonie – rośliny potrzebują Twojej pomocy!
  • Przypominaj dorosłym, gdy idą na zakupy, aby korzystali z materiałowych toreb – mówimy „nie” dla plastiku!

Zapoznaj się  w hymnem Małego Ekologa

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Piosenka do wspólnego śpiewania – Zozi „Świat w naszych rękach” https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE   

I.Ci co lubią segregację,

 otóż oni mają rację.

Gdy w osobne pojemniki,

lecą papier, szkło, plastiki.

 

Ref.: Cały świat jest w naszych rękach,

 właśnie o tym ta piosenka.

Możesz dbać o cały świat,

chociaż masz niewiele lat /x2

 

II.A recykling trudne słowo.

Chodzi o to by na nowo

z naszych śmieci zrobić coś: papier, plastik albo szkło.

 

Ref.: Cały świat jest w naszych rękach… /x2

 

III. Więc dorośli oraz dzieci posłuchajcie…

 Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś,

 żeby jutro dobrze żyć.

 

Ref.: Cały świat jest w naszych rękach… /x3 Co jeszcze możemy zrobić, aby dbać o Ziemię:

 

 

Proponujemy skorzystanie z elektronicznej wersji kart pracy, z których na co dzień korzystamy w przedszkolu:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=14

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=16

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=18

 

Praca plastyczna:  DZIEŃ ZIEMI

Wykonamy plakat zachęcający do ratowania Naszej Planety.  Namalujcie  kontury kuli ziemskiej, dobierając odpowiednie kolory i zamalowując nimi odpowiednie „obszary”. Następnie, wycięte dłonie naklejcie  na kartkę papieru, odpowiednio je układając. Gdy „Ziemia” wyschnie,  naklejcie ją na środek dłoni, zaginając palce w tej dłoni, jeśli chcecie możecie przykleić  napis „chrońmy Ziemię”.

Możecie się zainspirować poniżej zamieszczonymi pracami

 

 

Cały świat jest w NASZYCH RĘKACH !!!

Możesz dbać o cały świat, chociaż masz niewiele lat!!

Te zadania postaraj się wykonywać CODZIENNIE, nie tylko od święta!

 

ŻYCZYMY TWÓRCZEJ ZABAWY!!!!!

POZDRAWIAMY!!!!

 

CZWARTEK  23.04.2020r.

Kochane dzieciaki w dzisiejszym dniu obchodzimy  Dzień Książki.

1. Nasze spotkanie rozpoczniemy od wysłuchania opowiadania o waszej ulubionej bohaterce  Kici Koci pt. „Co z tymi śmieciami” Anity Głowińskiej.

https://www.youtube.com/watch?v=eskLLQXIVAE&fbclid=IwAR0IL6rOE8f4Rr0hsHt3gaWGfdApcwW6Of8xbpBW3LNs_-JUN6Wcr-cVPzM&app=desktop

2. Zabawa w eksperyment- zaproście rodziców do wspólnej zabawy

Genialnym eksperymentem z okazji Dnia Ziemi jest pokazanie dziecku, co się stanie, kiedy do oceanu trafi ropa.
Oceany stanowią ogromną część powierzchni ziemi. Niestety pływa w nich mnóstwo śmieci, dodatkowo narażone są na wycieki ropy naftowej. By opowiedzieć o tym dziecku, możemy zrobić bardzo prosty eksperyment i pokazać, jak olej zachowuje się w wodzie.

Będziesz potrzebować:
-barwnik spożywczy
-miskę
-ptasie pióro
-olej
-słoik z wodą
-rybkę z plasteliny
-łyżkę

Napełnij słoik wodą i dodaj do niego barwnik. Do wody wlej olej i zamknij słoik. Potrząśnij nim, obracaj i zobaczcie, jak ciecze się zachowują.
Później nalej wody do miski i wlej 2 łyżki oleju – w różnych miejscach. To zobrazuje dziecku, jak ropa zbiera się na powierzchni wody. Na jednej z plam połóż piórko, a na drugiej plastelinę.
Olej nie miesza się z wodą. Będzie łatwo przyczepiał się do piórka i rybki, ale za to będzie go trudno usunąć.
Olej i woda nie zmieszają się, bo różnią się gęstością. Zanieczyszczenia spływają do oceanu z rzekami i opadami. Ropa jest lżejsza od wody i będzie utrzymywać się na jej powierzchni. Ptaki, które przysiądą na plamach ropy, mają sklejone pióra, przez co nie mogą latać. Zjedzona przez ryby ropa może skleić im skrzela.

 

3. W nagrodę zapraszamy do gry interaktywnej ćwiczącej pamięć EKOLOGIA

https://www.janauczycielka.blog/2020/04/cwiczymy-pamiec-ekologia.html?fbclid=IwAR3ELAloasSvVYW13terI_eCr0Y1_MCazBVEi_ICqYU0KVrkQ9hWgcjkCFY

4. Jeśli masz jeszcze ochotę odkoduj wybrany obrazek

https://drive.google.com/file/d/1drss5Gk_IfztFqMmaMqV1J-N_mZUBNlT/view

 

Dziękujemy, że jesteście z nami pozdrawiamy Was i Waszych rodziców 

Pani Ela i Pani Madzia

 

Brawa dla Maciusia i całej Rodzinki za wykonanie pięknej pracy:)

 

PIĄTEK  24.04.2020r.

Przed weekendem przygotowałyśmy dla Was kilka ciekawych zadań

1. Posłuchaj opowiadania „Lis i lornetka” Agaty Widzowskiej

Opowiadanie Agaty Widzowskiej „Lis i lornetka”

  • Rozmowa na temat opowiadania:

– Jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie?

– Dlaczego zwierzęta bały się dzieci?

– Co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis?

– Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?

– Kogo narysowała Ada? Dlaczego?

– Co narysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek?

2. Zabawa graficzna- Drzewko

Poproś Mamusię albo Tatusia, żeby narysowali Ci kontur drzewa. W zależności od kształtu drzewa wypełnij rysunek trójkątami( drzewa iglaste), małymi kołami ( rozłożyste drzewa np. dąb)

3. Poćwicz buzię i język, pomoże Ci w tym poniższa gra 

https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka

4 Zabawy ruchowe z rodzicem – pobaw się razem z Mama lub Tatą.

„Rowerek” – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.

„Paczka” – dziecko zwija się w kłębek na dywanie, a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).

„Przepychanie” – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.

„Skała” – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana.

5. ZADANIE DLA CHĘTNYCH

Załóż hodowlę hiacyntów, potrzebujesz:

  • cebulki hiacyntów, ziemię ogrodniczą, konewkę z wodą, łopatkę i doniczkę

Nabierz ziemię łopatką do doniczki, wsadź  do niej cebulki  hiacyntów. Cebulki mają być częściowo przykryte ziemią. Następnie podlej je je i umieść na parapecie okna. Podlewaj swoje roślinki raz w tygodniu. Dbanie o Twoją roślinkę sprawi Ci dużo radości.

6. Z racji tego, że nie możemy się zobaczyć  na zakończenie tego tygodnia otrzymujecie od nas medal PRZYJACIELA ZIEMI (poniżej)

file:///C:/Users/Wojtas/Downloads/Przyjaciel%20ziemi%20(3).pdf

 

Witamy serdecznie po Świętach. W związku z przedłużeniem nauki zdalnej   przesyłamy nowe propozycje zajęć i zabaw  dla chętnych dzieci:)

Temat tygodnia: Wiosna na wsi

ŚRODA 15.04.2020r.

1. Wysłuchajcie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby

• Ilustracja do opowiadania: Nowe przygody Olka i Ady, Książka, str. 62 – 65 (link poniżej)

   https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=65

•Opowiadanie

„Uparty kogut”

•Wyjaśnijcie  znaczenia słowa uparty, odpowiedzcie  na pytania pełnymi zdaniami:

– Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

– Z kim bawił się Olek?

– Co robiła Ada?

– Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

– Czym zajęli się tata z wujkiem?

– Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to udało?

2. Odkrywamy literę Ż, ż

-Podziel na sylaby słowo żubrrytmicznie klaszcząc.

-Spróbuj podzielić słowo żubr na głoski. Ile jest głosek?

-Wskaż przedmioty w domu, których nazwa rozpoczyna się głoską ż.

-Weź   swoją ulubioną książeczkę i odszukaj w niej wyrazy z literą ż. Przeczytaj je sam lub z pomocą Rodziców.

Propozycja dla chętnych dzieci- wyklej papierem kolorowym lub bibułą literę Ż,ż

http://www.mamydzieci.pl/wp-content/uploads/2015/01/kolorowanka-ż.png

-Spróbujcie wykonać Karty pracy :

• ” Nowe przygody Olka i Ady” przygotowanie do czytania, pisania, liczenia – dla dzieci 5 letnich, strona 68-71 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=71

• „Nowe przygody Olka i Ady” litery i liczby cz. 2- dla dzieci 6 letnich, strona 64-67 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=66

3. Wysłuchaj piosenki i spróbuj naśladować ruchy zwierząt 

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ&fbclid=IwAR2lIhBsf_IiuFl_40B-q-1EaXrToAHBn5lfvyDZaBi_Qe0W7I-NjH0ysNw

 

Drodzy Rodzice,

Proponujemy odebrać z przedszkola karty pracy dla Dzieci,  prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny w celu umówienia  się na konkretny dzień i godzinę. Podajemy numer telefonu do Pani Dyrektor 177 483 460 lub 177 483 464.

 

CZWARTEK 16.04.2020r.

Kochanie sześciolatki  i pięciolatki . W tym tygodniu mówimy o zwierzątkach na podwórku i o pracy jaką wykonuje się na polu na wiosnę.

1. Posłuchajcie wiersza Teresy Fiutowskiej „Podwórkowa awantura”, spróbujcie naśladować odgłosy zwierząt.

Kura gdacze, kaczka kwacze –

goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje.

Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnia kwiczy,

a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy.

– Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka

i już słychać go z daleka.

Koza meczy:

mee, mee, mee…

– Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody – wiadro wody

poleją na głowy, brody!

Wyszły z mody awantury!

A sio, gęsi, a sio, kury! –

Powiedziała, co wiedziała,

białą brodą pokiwała,

pochyliła nisko rogi.

– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła,

bo ta koza groźna była.

2. Gra odgłosy zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw

https://www.youtube.com/watch?v=iTJJi8D0siY

 3. Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.

•Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary.

Pomoce: wstążki/sznurki

Rodzic układa ze wstążek/sznurków dwie drogi równoległe takiej samej długości i zadaje pytanie:

− Czy obie drogi mają taką samą długość?

Następnie jedną z dróg zakręca.

− Czy teraz drogi mają taką samą długość?

− Dlaczego uważasz, że jedna droga jest dłuższa?

Rodzic wraca jeszcze raz do pierwszego przypadku.

− Czy drogi mają taką samą długość?

− Dlaczego tak uważasz?

Jedna z dróg zakręca.

− Czy drogi nadal mają taką samą długość?

− Jak można udowodnić, że są tej samej długości?

(Drogi mają taką samą długość, bo nadal są to te same wstążki/sznurki tylko

przesunięte).

Rodzic ucina kawałek jednej z dróg i wykonuje te same zadania.

•Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.

Pomoce: Mały dywan/koc.

Dziecko i rodzic mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej

stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc.

− Dlaczego wyszły nam różne wyniki?

− Czy nasze stopy są jednakowej długości?

•Mierzenie długości dywanu krokami.

Pomoce: Mały dywan/koc.

Rodzic i dziecko mierzą długość dywanu krokami, głośno licząc.

− Dlaczego wyszły nam różne wyniki?

− Z czym jest związana długość naszych kroków? (Ze wzrostem).

•Pokaz linijki, miarki krawieckiej.

Pomoce: Mały dywan/koc, linijka

Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu/koca i tłumaczy na czym polega to

zadanie. Można spróbować zmierzyć dywan/koc innymi sposobami (dłońmi, butami,

innymi przedmiotami)

4. DROGIE DZIECI JEŚLI MACIE OCHOTĘ TO MOŻECIE PRACOWAĆ W KSIĄŻKACH.

Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 4, strona 3-7(link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

5. Ćwiczenia gimnastyczne: „Zabawy z piłką”

  1. TOCZENIE PIŁKI .

Siadamy na podłodze i odepchnięciem toczymy piłkę do dziecka i odwrotnie.

  1. RZUT PIŁKI DO PARTNERA.

Dziecko leży na podłodze na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą.

Rodzic lub rodzeństwo siedzi w odległości ok. 2 m przodem do niego.

Dziecko trzymając piłkę, przenosi ją nad kark, unosząc łokcie nad podłogę, a następnie

rzuca piłkę do partnera (rodzić, rodzeństwo). Zamiana ról.

  1. RZUCANIE I ŁAPANIE PIŁKI.

Dziecko podrzuca piłkę do góry i stara się ją złapać.

  1. TOCZENIE PIŁKI WOKÓŁ SIEBIE.

Dziecko siedzi na podłodze z wyciągniętymi nogami. Toczy piłkę po podłodze wokół siebie.

  1. „ŻUKI TOCZĄ KULKI”

Dziecko chodzi na czworakach, popychając piłkę czołem.

  1. PODSKOKI Z PIŁKĄ.

Dziecko trzyma piłkę między kolanami i robi podskoki (można zrobić rywalizację, kto zrobi

więcej podskoków, tak żeby piłka nie wypadła).

6.  KLUB BADACZA ( dla chętnych dzieci)

Pooglądaj eksperyment „Kolorowe mleko”. Może z pomocą rodziców uda Ci się go wykonać?

https://www.youtube.com/watch?v=mbVfUrqwnbA

Drodzy Rodzice to są nasze  sugestie co do pracy z dziećmi. Będzie nam bardzo miło, jeśli z nich skorzystacie. Można wybrać część, można też ten temat zrealizować w zupełnie inny, wybrany przez Was sposób. Czekamy na zdjęcia:)

Pozdrawiamy

Pani Ela i Pani Madzia

 

PIĄTEK 17 .04.2020r.

Drodzy Rodzice, kochane Dzieci!

Zapraszamy Was na kolejne spotkanie z tematyką  Wiosna na wsi.

 

1.  Zaczynamy ćwiczeniami porannymi.

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

2. Głoskujemy.

Przypomnijcie sobie nazwy wszystkich znanych Wam zwierząt domowych. Podzielcie je na sylaby i na głoski.

Jeśli macie ochotę zagrajcie w grę interaktywną

https://view.genial.ly/5e94acb69334740d78ba4412

.Zabawa  Smakujemy i dotykamy.

  • Pomoce: Produkty pochodzące od zwierząt np.: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra, apaszka.

Rodzic pokazuje dziecku produkty, które pochodzą od zwierząt,następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwę produktu,  a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te produkty pochodzą.

4. Burza mózgów

Zajrzyjcie do kuchni, a szczególnie do lodówki.

Poszukajcie produktów, które pochodzą od zwierząt.

A czy poza kuchnią możemy znaleźć produkty pochodzące od zwierząt domowych?

Zastanówcie się jakie produkty wykonane są z mleka?  Możecie poszukać ich w gazetkach reklamowych, powycinać i przykleić na kartkę.   W ten sposób powstanie nam kolaż produktów mlecznych potrzebnych dla zdrowia i prawidłowego rozwoju.

5.Prace plastyczne propozycje do wyboru dla chętnych dzieci.

– Wypełnij watą wnętrze konturowego rysunku baranka, buzię pokoloruj na różowo.

https://drive.google.com/open?id=1mS1DDlIQIF1znabETUUY0VmzRXeOv_Zu

-Zrób krowę z wyciętych kół, dorysuj nogi, szyję i ogon.

https://pl.pinterest.com/pin/266275396700325417/

– Pomaluj rękę brązową farbą, odbij na kartce papieru, dorysuj oko i dziób, następnie kilka razy odbij korek pomalowany zółtą farbą dorysuj dzioby i nogi.

https://pl.pinterest.com/pin/266275396700325427/

5. Czas na zabawę z  kodowaniem.( Dla chętnych dzieci ) .  Wybierz zadanie, które podoba Ci się najbardziej i spróbuj je rozwiązać.

https://drive.google.com/open?id=141OVzRumkKLtHl9DSFouykbuBpgcsYVb

 

Pozdrawiamy serdecznie całą grupę  oraz Rodziców, przesyłamy uściski,  życzymy dużo zdrówka i dobrej zabawy.

 

 

 

 

Drodzy Rodzice, nasze kochane Przedszkolaki

Święta Wielkanocne będą w tym roku wyjątkowe. Nie pójdziemy poświęcić koszyczków, nie będzie rodzinnych spotkań przy świątecznym śniadaniu. Głęboko wierzymy, że pomimo obecnej sytuacji Wasze święta będą wspaniałe, przyniosą Wam radość, miłość,  spokój i nadzieję. Tego Wam życzymy

Pani Ela i Pani Madzia

 

 

Dziękujemy za piękne prace Maciusiowi i Rodzicom.

 

Umieszczamy piękną prace Karolka z  naszej grupy, dziękujemy Rodzicom za przesłanie zdjęcia. 

 

Temat tygodnia: WIELKANOC

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020

Witamy wszystkie dzieci wraz z rodzicami w Wielkim  Tygodniu przed Wielkanocą. Zaczynamy kolejny tydzień pracy na odległość. Wszyscy wraz z nadejściem wiosny oczekujemy Świąt Wielkanocnych. Zastanówcie się wraz z rodzicami, rodzeństwem, jakie znacie tradycje związane z tym świętem.

Pomoże Wam w tym

1. Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej

Gipsowe pisanki” 

Następnie odpowiedzcie na następujące pytania:

  1. Co się stało dziadkowi? Dlaczego?
  2. Jakie zadania mieli do wykonania podczas przygotowań do świąt Olek i Ada ,rodzice i dziadkowie?
  3. Czym babcia ozdobiła stół?
  4. Jakie rady dawał dziadek?
  5. Czy tata i mama wywiązali się z zadań?
  6. Co według dziadka jest najważniejsze?

2. Następnie

  • Odkrywamy literę F,f

Zabawa słowna– wymień jak najwięcej słów z głoską „f”  na początku w środku i na końcu,

– Określ pierwsza głoskę w  słowach farba, Franek- podziel te słowa na sylaby i na głoski,

– Poszukaj w ulubionej książce/ gazecie wyrazów z literą  f , F

– Wsyp trochę ryżu, kaszy na talerz, tacę i postaraj się napisać literę f, F

-Wykonaj karty pracy

3. Spróbujcie wykonać Karty pracy :

• ” Nowe przygody Olka i Ady” przygotowanie do czytania, pisania, liczenia – dla dzieci 5 letnich, strona 66-67 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=68

•  „Nowe przygody Olka i Ady” litery i liczby cz. 2- dla dzieci 6 letnich, strona 58-61 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=61

4.  Zachęcamy również do zabawy „Domowy tor przeszkód”

https://www.youtube.com/watch?v=keebzVw23k4&fbclid=IwAR3ZoNvCdOg7I23lQy8SU2y2XhOsfG32eNdV0_lYbGTypSrvRPGY489aZCw

 

WTOREK 07.04.202

1.Większość z nas wielkanocne jajka nazywa „pisankami”, ale jak się okazuje to co czasami nazywamy pisanką w rzeczywistości nosi inną nazwę. Warto zaznaczyć, że „pisanka” jest jest to zwyczajowa nazwa jajka, które zdobimy na Wielkanoc. Zatem wyróżniamy następujące rodzaje pisanek:

  • drapanki, które powstają poprzez wydrapywanie na wcześniej zabarwionych jajkach różnych wzorków,
  • kraszanki powstają przez gotowanie jajka w wywarze barwnym, dawniej uzyskiwanym wyłącznie ze składników naturalnych,
  • pisanki mają różnobarwne desenie, powstają przez rysowanie(dawniej: pisanie) na skorupce gorącym roztopionym woskiem, a następnie zanurzenie jajka w barwniku,
  • oklejanki lub też naklejanki przyozdobione sitowiem, płatkami, skrawkami kolorowego, błyszczącego papieru, tkaniny, również nicią lub włóczką wełnianą itp,
  • nalepianki powstają przede wszystkim przez ozdabianie skorupki jajka różnobarwnymi wycinankami z papieru,
  • ażurki są wykonywane z wydmuszek.

2. Proponujemy stworzenie własnej pisanki. Potrzebne będą :Barwniki do jajek, naklejki, owijki i trochę octu.  Wszystkie potrzebne produkty można kupić w tej chwili w większości sklepów spożywczych. Poniżej znajduje się instrukcja.

https://www.youtube.com/watch?v=XsczDo7ZrN4

3. W trakcie wykonywania pisanek zachęcamy do wysłuchania piosenki „Pisanki, pisanki”

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

4. Zachęcamy do wykonywania kart pracy

•Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 3, strona 72-80(link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=73

5. Dla chętnych gra interaktywna „Wielkanocna spostrzegawczość”

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/wielkanoc/

 

Środa 08.04.202

1. Dzisiaj rozwiążcie krzyżówkę wiosenno- świąteczną powodzenia! ( link poniżej)

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2020/03/KRZYŻÓWKA-WIOSNA.pdf?fbclid=IwAR1roxzeaYyeZ7qBb5LeXoVGPoDQUUrHFqxPpx-N-j75c3EbWCbwLAPpi2

2. Poćwicz pamięć, spostrzegawczość oraz wyodrębnianie pierwszych głosek w wyrazie

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/wielkanoc/

3. Czas na aktywność matematyczną

•Potrzebne będą Wasze paluszki i zapałki

https://ztorbynauczycielki.pl/kolorowe-paluszki-matematyczne/

https://ztorbynauczycielki.pl/ukladanki-z-zapalek/

• Zabawa „Liczymy pisanki”

Nie mając gotowych pisanek dziecko może samo przygotować pisanki z kartki papieru, ozdobić je i wyciąć, ćwicząc przy tym posługiwanie się nożyczkami ( ok 10 pisanek)

Potrzebna nam jest dodatkowa kartka papieru, gdzie dziecko operując pięknie ozdobioną pisanką, wykona polecenia, np. ułóż jajko na górze kartki, na dole, w prawym górnym rogu, w lewym dolnym rogu itp.

Potem rozwiązuje treść zadań. Prosimy dziecko by udzielało odpowiedzi pełnym zdaniem.


a) Kasia do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 3. Ile pisanek jest w koszyku?


b). Kasia włożyła do koszyka 4 pisanki. Zosia włożyła 2 pisanki. Przyszedł Jaś i też włożył 3 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?

c). Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 4 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1 pisankę. Ile pisanek pomalowali razem?

d). W koszyku było 7 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek pozostało do pomalowania?

Życzmy miłej pracy:)

Zachęcamy Państwa do wysyłania  nam prac waszych dzieci, poprzez pocztę elektroniczną (adresy są podane niżej) będzie nam niezmiernie miło.

Poniżej umieszczamy  prace Arusia, Brawa dla Arusia i rodziców za wykonanie pięknych prac:  

 

RELIGIA- PROPOZYCJE ZAJĘĆ PRZEKAZANE PRZEZ KSIĘDZA

https://www.youtube.com/watch?v=cbf7D0Yt8Yw

https://www.youtube.com/results?sp=mAEB&search_query=nowy+testament+odc.1+cz.2

Zachęcamy do wspólnego oglądania.

 

 

 

Link:

CZWARTEK 02.04.2020r.

1. Odkrywanie litery J, j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

•Podzielcie słowo jajka na sylaby i na głoski, policzcie sylaby i głoski w słowie jajka

•Wymieńcie inne słowa, w których głoska j jest na początku  np (jagody, jogurt, jodła…), na końcu (kij, maj, tramwaj…) oraz w środku (bajka, fajka, lejek…).

•Weź swoją ulubiona książeczkę i postaraj się odszukać w niej jak najwięcej wyrazów z literą j

2.   Propozycje Kart pracy

•  ” Nowe przygody Olka i Ady” przygotowanie do czytania, pisania, liczenia – dla dzieci 5 letnich, strona 64 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=67

•  „Nowe przygody Olka i Ady” litery i liczby cz. 2- dla dzieci 6 letnich, strona 52-55 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=55

• Propozycja dla chętnych

https://mala275.blogspot.com/2015/09/literka-j.html     propozycja dla chętnych

3. Praca plastyczna „Bocian”

Potrzebne będą- papier kolorowy,  kartka, klej.

Najpierw omówcie z rodzicami budowę bociana, określcie kolory poszczególnych części ciała, następnie wyrwijcie z kolorowego papieru części ciała bociana i przyklejcie na kartce. Na końcu dorysujcie trawę, ewentualnie słońce i chmury. Nie przejmujcie się jeśli jakaś część ciała nie wyjdzie Wam idealnie, liczy się przede wszystkim dobra zabawa.

4.  Jeśli wydaje Wam się że powyższy Bocian będzie za trudny, możecie zrobić np „Ptaszka” podajemy instrukcję do jego wykonania (poniżej)

https://pl.pinterest.com/pin/416442296794544943/feedback/?       invite_code=f22824dab66e4e23875028221a3c34db&sender_id=737675751372981278

 

PIĄTEK 03.04.2020r.

Dzisiaj proponujemy Wam głównie ćwiczenia matematyczne( przeliczanie w zakresie 10)

1. Potrzebne będą liczmany –  mogą to być np. klocki lub klamerki do bielizny.

Rodzic przedstawia dziecku sytuacje:

•Pewnego  dnia  Ada  i  Olek zobaczyli, że na gałęzi brzozy usiadły 2 szpaki. Po chwili nadleciały jeszcze 3 i usiadły na gałęzi obok.

Połóż przed sobą tyle liczmanów ile było ptaków na pierwszej gałęzi i dołóż tyle liczmanów ile szpaków usiadło na drugiej gałęzi, przelicz i napisz działanie.

Tak samo postępuj przy kolejnym zadaniu.

• Na łące spacerowały 2 bociany. Przyleciało jeszcze 8. Ile bocianów spacerowało po łące?

2. Proponujemy dodawanie i odejmowanie interaktywne

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/dodawanie-1-10/?fbclid=IwAR1uOTWXk-OwwbmTaZor5zLcewa1fSKNP5K2NjAaIp7KVmwQzVtj8pMMLnI

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/odejmowanie-1-10/?fbclid=IwAR20VM3A4LdYV2bx2FzqSO-yDfaRAOkhPF7HL_TUKMddmltneGamNkiT-f4

3.  Dla chętnych „Zabawy z kodowaniem”

https://www.youtube.com/watch?v=xDZHfBME9BE&t=56s

Podajemy link do wirtualnej maty do kodowania:

https://mata.edu-sense.com/pl/1

4. ZADANIE SPECJALNE

Zorganizuj w domu kącik przedszkolaka. W kąciku na półeczce powinny znajdować się poukładane następujące rzeczy:

– książki– karty pracy

– teczka z propozycjami prac plastycznych

– zastrugane kredki oraz ołówek

– nożyczki , klej

Zachęcamy wszystkie dzieciaki do pomocy rodzicom w porządkowaniu mieszkania przy piosence:

https://www.youtube.com/watch?v=xORXElBzhMU&fbclid=IwAR1iR9eTBR

możecie również pomyśleć o zasianiu rzeżuchy, Święta tuż tuż:)

Pozdrawiamy Was serdecznie, życzymy Wam dużo wytrwałości, radości i przede wszystkim dużo zdrówka w tym trudnym czasie. Jeśli macie ochotę przesyłajcie nam Wasze prace, chętnie zobaczymy jak pracujecie:)

Do zobaczenia. Pani Ela i Pani Madzia.

 

 

 

ŚRODA 01.04.2020r.

1.Posłuchajcie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej

http://pp42.resman.pl/wordpress/wp-content/uploads/2020/03/Opowiadanie-Hanny-Zdzitowieckiej.pdf

Porozmawiajcie na temat opowiadania:

  • Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
  • Jakie  gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
  • Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
  • Co powiedział wróbel na temat gniazd?
  • Z czego ptaki robią gniazda?

2. Proponujemy Wam Zabawę paluszkową” Ptaszek”

– Ptaszek główkę ma okrągłą,

(układanie dłoni przed sobą w kształt koła)

– Z boku dwa skrzydełka,

(złączenie kciuków i poruszanie pozostałymi palcami)

–Kiedy ćwierka – dziób otwiera,

(rytmiczne łączenie palca wskazującego i kciuka prawej dłoni)

–Czujnie wokół zerka.

(zetknięcie kciuka i palca wskazującego i rotowanie dłoni w nadgarstku)

 

3. Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 3, strona 62-63 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

4. Zabawa dydaktyczno- ruchowa „prawda czy fałsz”

Przebieg: Rodzic czyta zdania, z którymi dziecko może się zgodzić lub nie:

Zgoda – dziecko podskakuje obunóż kilka razy. Fałsz – dziecko robi przysiady.

  • Zimą są z nami bociany i jaskółki (fałsz – przysiady)
  • Na zimę przylatują gile i jemiołuszki (prawda – podskoki)
  • Słowo wrona ma 6 głosek (fałsz – przysiady)
  • Sikorki mają żółto upierzony brzuszek (prawda -podskoki)
  • Cztery gile + 5 jaskółek = 10 ptaków (fałsz – przysiady)
  • Przysmakiem bociana jest słoninka (fałsz -przysiady)

5. Posłuchajcie wiosennego śpiewu ptaków i powiedzcie, który spodobał Wam się najbardziej.

https://www.youtube.com/watch?v=mimkPNKl5po

 

Drodzy Rodzice,
Jeśli ktoś z Państwa  pilnie potrzebuje  zabrać z przedszkola karty pracy dla Dziecka prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny w celu umówienia  się na konkretny dzień i godzinę. Podajemy numer telefonu do Pani Dyrektor 177483460.

 

Drodzy rodzice, jeśli macie jakieś wątpliwości i pytania to prosimy o kontakt przez pocztę elektroniczną:

Pani Ela: eciepla@pp42.resman.pl

Pani Madzia:  zmiana adresu mdrwiega@pp42.resman.pl

 

Drodzy rodzice, nasze Przedszkolaki!

Rozpoczynamy kolejny tydzień, mamy dla Was kolejne propozycje zabaw, prac plastycznych, wierszy, kart pracy

 

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020r.

1. Posłuchajcie wiersza Bożeny Głodkowskiej

„Wiosna i moda”

Porozmawiajcie na temat wiersza

• Jaki problem miała Pani wiosna?

• W co postanowiła się ubrać?

• Jak wyglądała?

Spróbujcie namalować farbami lub kredkami „Modną wiosnę”

2. Odkrywanie litery Ł,ł– określcie  wspólnie z Rodzicami pierwszą głoskę w słowie łodyga, a potem spróbujcie samodzielnie  określić pierwszą głoskę w słowach : łódka, łopatka, łamigłówka, łąka itp.

Następnie podzielcie powyższe słowa na sylaby, wyodrębnijcie   głoskę ł na początku, w środku i na końcu

Poszukajcie w dowolnych gazetach liter Ł, ł- zakreślcie je w kółeczko

Narysujcie przedmioty, których nazwa rozpoczyna się od litery Ł

Napiszcie litery Ł, ł po śladzie, wykorzystajcie karty pracy:

• Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” przygotowanie do czytania, pisania, liczenia – dla dzieci 5 letnich, strona 62-63 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=65

•Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” litery i liczby cz. 2- dla dzieci 6 letnich, strona 46-49

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=49

WTOREK 31.03.2020r.

1. Aktywność  matematyczna- przeliczanie w zakresie 10 (wybierzcie się na spacer, w trakcie spaceru przeliczcie krokusy, przebiśniegi, bazie, forsycje)

2. Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 3, strona 54-55 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

3. Figury geometryczne- poszukajcie w mieszkaniu wspólnie z rodzicami przedmiotów w kształcie figur geometrycznych

4. Teraz czas na ruch, podajemy propozycje  zabaw w domowym zaciszu

https://www.youtube.com/watch?v=x9F1oqntz_o&fbclid=IwAR3ba0h60wtj430o-R_eJxDV4j3we5fm0j-4N-FK9Dzky9TkF_lVu78XGpQ

https://www.youtube.com/watch?v=uIy7d2x_gVM

 

Drodzy Rodzice, kochane Dzieci!

w związku z tym, że na razie nie możemy spotkać się w przedszkolu ze znanych nam powodów, pragniemy uatrakcyjnić Wam pobyt w domu. Przekazujemy kilka  propozycji do wykorzystania przez dzieci. Sukcesywnie będziemy dodawać  kolejne pomysły na zajęcia z dziećmi w domu.

 

25.03.2020 r

1.Słuchanie opowiadania Marzeny Czarnowskiej-Mazurek

„Jak skały zmieniały się w glebę”

2.Ćwiczenia słuchu fonematycznego :

  • Dzielenie na sylaby nazw mieszkań zwierząt, z jednoczesnym klaskaniem: ko-mo-ra, mro-wi-sko, no-ra…
  • Wybrzmiewanie pierwszej i ostatniej głoski z nazw zwierząt,np kret, mrówka, lis, mysz, biedronka…

3. Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 3, strona 38-39 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

26.03.2020

1. A dzisiaj proponujemy   zajęcia ruchowe przy muzyce (linki poniżej):

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

2. Stwórzcie wspólną prace plastyczną. Ciekawe pomysły można znaleźć na stronie:

https://dzieciakiwdomu.pl/2017/02/zwiastuny-wiosny-17-pomyslow-na-wiosenne-prace-plastyczne-i-techniczne.html

3. Zabawy matematyczne :

–  „Dzień liczenia”– dzieci liczą przedmioty codziennego użytku znajdujące się w mieszkaniu np. sztućce , kubki, książki, kosmetyki, kwiaty . Następnie porównują  ich ilość , czego jest więcej a czego mniej .

– „Zabawa z kostką” – dziecko rzuca kostką i odszukuje w mieszkaniu taką ilość jednakowych  przedmiotów jaka jest ilość oczek na wyrzuconej ściance .

4.  Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 3, strona 40-41 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

27.03.2020r

1. Przysłowie ” W marcu jak w garncu”- Spróbujcie wspólnie z rodzicami wyjaśnić co to przysłowie znaczy

• Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 3, strona 46-47 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

2. Odkrywanie litery C,c – określenie pierwszej głoski w słowie Cebula, dzielenie na sylaby wyrazu cebula,szukanie słów rozpoczynających się na głoskę c

• Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” przygotowanie do czytania, pisania, liczenia – dla dzieci 5 letnich, strona 60-61 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=1

• Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” litery i liczby cz. 2- dla dzieci 6 letnich, strona 40-43 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=1

3. Zachęcamy również do wspólnej hodowli cebuli (obserwacja jej wzrostu na pewno sprawi Rodzicom i Dzieciom dużo radości)

Drodzy Rodzice,

W związku z trudną sytuacją, która dotknęła nas wszystkich za pośrednictwem tej zakładki pragniemy Państwu zaproponować  zajęcia na dni spędzone w domu. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy dysponują drukarką dlatego nie martwcie się w miarę naszych możliwości będziemy utrwalać powyższy materiał po powrocie do przedszkola. Pozdrawiamy serdecznie.