MATERIAŁY – GRUPA II

MATERIAŁY – GRUPA II

Przekazujemy propozycję zabawy od Pani z rytmiki  dla młodszych dzieci:)

https://www.youtube.com/watch?v=l91cyahu83o

Przekazujemy kolejną propozycję zabawy od Pani z rytmiki 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

 

ROK SZKOLNY 2020/2021

Propozycje zajęć i zabaw dla grupy II od 30.03 do 31.03.2021r. 

WTOREK 30.03.2021 r. Przygotowania do Świąt 2

ŚRODA 31.03.2021r. Wielkanoc zbliża się…


Witajcie kochane dzieciaki po długim weekendzie 🙂

Przedstawiam propozycje zabaw i aktywności na nadchodzący tydzień od 15 do 19 czerwca 2020r,

wakacyjne podróże 2

Zapraszam do odwiedzenia naszej Galerii , która właśnie wzbogaciła się o nowe prace Alanka.

Serdeczne podziękowania dla Rodziców za przesłane zdjęcia. 🙂        GALERIA GRUPY 2


Witajcie 🙂

Propozycje zabaw i aktywności dla dzieci 3-4 letnich od 8 czerwca do 10 czerwca 2020r,

TEMATYKA TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE cz.1   wakacyjne podróże 1

 

Zapraszam do odwiedzenia naszej Galerii , która właśnie wzbogaciła się o nowe prace Alanka.

Serdeczne podziękowania dla Rodziców za przesłane zdjęcia. 🙂        GALERIA GRUPY 2

 

 


Witamy Was serdecznie 🙂

Przedstawiamy propozycje zabaw i aktywności na nadchodzący tydzień od 1 do 5 czerwca 2020r,

Dzieci młodsze 3-4 letnie

Tematyka tygodnia :  NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI

dzień dziecka 1

 


Witajcie 🙂

Bardzo szybko minął majowy weekend, więc pora wrócić do naszych aktywności. Ale zanim rozpoczniemy tydzień zabaw zajrzyjcie do naszej galerii i zobaczcie jak Mali Patrioci-Dawidek, Elenka, Kubuś i Klaudia świętowali Dzień Flagi. Serdeczne podziękowania dla Rodziców za przesłane zdjęcia!

GALERIA GRUPY 2

„Polska, moja ojczyzna”

to temat przewodni nadchodzącego  tygodnia od 4 maja 2020r,  do 8 maja 2020r,

PONIEDZIAŁEK 4 maja 2020r,

Aktywność poznawcza

Słuchanie opowiadania B.Szelągowskiej Majowe święta

Aktywność ruchowa

 Zabawa ruchowa „Flaga na wietrze”.

Dzieci poruszają się w rytm wygrywany przez rodzica na tamburynie. Na przerwę w grze podnoszą do góry rękę i naśladują ruch machania flagą. Rodzic zwraca uwagę, aby przy każdym powtórzeniu zabawy dzieci używały zamiennie lewej ręki i prawej ręki. Proponuje również dziecku machanie flagą oburącz.

Aktywność muzyczna

Utrwal piosenkę „Jesteśmy Polką i Polakiem”

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&fbclid=IwAR3MP80DrdbbV0_o8f-Rej-Ny5U7WOCaY86gYtrz-8buh33gFzigyB9puUw

Wykonaj Karty Pracy Nowe przygody Olka i Ady  cz2. Str 44

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

WTOREK  5 maja 2020r,

Aktywność poznawcza

Posłuchaj lub obejrzyj  legendę  pt  „O Lechu, Czechu i Rusie”

https://www.bajkowyzakatek.eu/2010/11/polskie-legendy-o-lechu-czechu-i-rusie.html

Po wysłuchaniu legendy spróbuj odpowiedzieć na pytania:

– Jak nazywali się bracia?
– Czego szukali bracia wędrując po świecie?
– Co skłoniło Lecha do zakończenia wędrówki?
– Jak nazwano gród, który założył Lech i co było jego znakiem?
– Jak wygląda nasze godło?

Aktywność ruchowa

Zabawa „Orły”

Poruszaj się przy dowolnej muzyce, biegając po pokoju na paluszkach, naśladując lot orła. Na hasło „orzeł ląduje”, muzyka zatrzymuje się, kucamy na podłodze i opuszczamy ręce.

Aktywność plastyczna

Jeśli masz ochotę wykonaj pracę plastyczną „Orzeł biały”-technika dowolna 😉 inspiracje znajdziesz w linku.

https://pracaplastyczna.pl/index.php/symbole-narodowe/337-orzel-bialy-polski-symbol-narodowy

Aktywność muzyczna

Myślę,że potraficie już zaśpiewać refren piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem”

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&fbclid=IwAR3MP80DrdbbV0_o8f-Rej-Ny5U7WOCaY86gYtrz-8buh33gFzigyB9puUw

Na zakończenie naszych dzisiejszych aktywności , jeżeli tylko pogoda na to pozwoli wybierzcie się na długi majowy spacer.

 


Witajcie !

Serdecznie dziękuję Rodzicom za przesyłane na bieżąco nowe zdjęcia. Nasza Galeria cały czas rośnie. Koniecznie zajrzyjcie, zapraszam 🙂

W tym tygodniu wielkie podziękowania dla Rodziców Kubusia i Klaudii, Elenki i Mai za kolejne piękne prace 🙂

GALERIA GRUPY 2

W tym tygodniu od 27 kwietnia 2020r do 30 kwietnia 2020r  nasze aktywności będą  się skupiały wokół tematu MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION

PONIEDZIAŁEK 27 kwietnia 2020r

Aktywność poznawcza

W piękną kwietniową pogodę wybierzcie się na wycieczkę po naszym pięknym mieście w celu pokazania dzieciom najciekawszych miejsc. Jeżeli nie masz takiej możliwości polecam  wirtualny spacer (filmik na YT ) „Rzeszów co warto zobaczyć – atrakcje turystyczne Rzeszowa”. Podczas spaceru zwróćcie uwagę na zabytki naszego miasta,  nazwy ulic, charakterystyczne budynki i miejsca w naszym mieście.

https://www.youtube.com/watch?v=rSD7tCQRidk

Aktywność muzyczna

Posłuchaj piosenki „Tutaj mieszkam”

https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc&list=TLPQMjQwNDIwMjBKzsiyW3udVA&index=4

Po wysłuchaniu piosenki porozmawiajcie:

-O jakim miejscu była piosenka?

-Jakie było to miejsce ?

Aktywność plastyczna

„Moje miasto w barwach narodowych”. Potrzebne będą: kartka formatu A4  w kolorze szarym, kredki pastelowe w kolorze białym i czerwonym.

Po udanym spacerze po Rzeszowie każdy może sobie wyobrazić nasze miasto inaczej. Ważne jest , aby do wykonania pracy użyć tylko dwóch kolorów: białego i czerwonego.

* jeżeli w domu są arkusze drobnego ściernego papieru, to praca wyjdzie ciekawsza, a przy okazji dziecko będzie miało możliwość zapoznania się z właściwościami i fakturą papieru ściernego.

WTOREK 28 KWIETNIA 2020r,

Wycieczka w góry.

Dzisiaj wybieramy się na wycieczkę w góry, zachwycajcie się pięknem krajobrazu górskiego. Postarajcie się zapamiętać najważniejsze zasady, które obowiązują w górach.

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Aktywność ruchowa

Zabawa ruchowa „W górach”. Jesteśmy w górach, wspinamy się wysoko (kolana unosimy wysoko w górę), idziemy ciężko pod górę. Jesteśmy na szczycie. Rozglądamy się dookoła, w lewo, w prawo, jeszcze raz w lewo, w prawo. Schodzimy na paluszkach w dół, a następnie zbiegamy.

Aktywność muzyczna

Posłuchajcie muzyki góralskiej „Za górami,za lasami”. Zwróćcie uwagę na charakterystyczne stroje górali oraz język w jakim śpiewają- gwara góralska.

https://www.youtube.com/watch?v=zBfzxTiyNDc

Zabawa konstrukcyjna „Wysokie góry”

Rodzic przygotowuje dla dziecka zdjęcie gór i  klocki w dwóch kolorach. Zwraca uwagę dziecka, że góry mogą mieć zróżnicowaną wysokość i kształt. Dziecko buduje z klocków w jednym kolorze jedną, wysoką górę, a z klocków w drugim kolorze drugą górę. Na koniec ogląda góry i stwierdza, która góra jest wysoka, która niska. Posługuje się pojęciami niższa, wyższa.

Aktywność ruchowa

Poćwiczcie koniecznie na zakończenie dnia 😉

Potrzebna będzie książka, mała piłka, średnia piłka, kartka formatu A4, opcjonalnie hula hop.

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

ŚRODA 29 kwietnia 2020r,

Z wizytą u Smoka wawelskiego.

Aktywność poznawcza

Zwiedzamy Kraków

Razem z rodzicami obejrzyj filmik edukacyjny „Co ciekawego można zobaczyć w Krakowie”

http://kula.gov.pl/krakow/

Posłuchaj legendy „O smoku wawelskim”

https://www.youtube.com/watch?v=FKfB_h7HqC8

Zabawa dramowa „Smocze minki”  Dziecko pokazuje przy użyciu mimiki twarzy oraz ruchu groźnego smoka, wesołego smoka, smutnego smoka.

Aktywność ruchowa

„Smoki do smoków”. Dzieci i rodzice zaczarowani są w smoki.Rodzic włącza nagranie dowolnej muzyki, podczas której smoki tańczą.Na przerwę w muzyce smoki zatrzymują się  i witają się częściami ciała, wymienionymi przez rodzica w poleceniu np. kolana do kolan, czoło do czoła, dłonie do dłoni, łokieć do łokcia, ucho do ucha itp.

Aktywność plastyczna „Smok wawelski” -poniżej znajdziecie linki z inspiracjami, możesz wykonać smoka dowolną techniką, jaką chcesz- zdjęcia mile widziane 🙂

https://pracaplastyczna.pl/index.php/legendy/1410-smok-wawelski

https://pracaplastyczna.pl/index.php/legendy/273-smok

CZWARTEK  30 kwietnia 2020r,

Dnia 2 maja 2020r, obchodzimy  w Polsce Dzień Flagi, w związku z tym już dzisiaj przygotujcie się do tego ważnego państwowego święta!

 

Aktywność poznawcza

Słuchanie wiersza „Polska flaga”(żródło Bliżej Przedszkola)

Rodzic recytuje  wiersz, trzymając w dłoniach wstążki: białą
i czerwoną. Porusza nimi przed sobą, a pod koniec wiersza łączy
wstążki, zamieniając w biało-czerwoną flagę.

Biała i czerwona wstęga,
obie pięknie wiją się.
Biała na górze, czerwona na dole,
każde dziecko przecież wie.
Gdy wstęgi razem nad drzwiami domów wirują,
to znak, że Polacy Dzień Flagi Polskiej świętują!

Po wysłuchaniu wiersza porozmawiajcie :
-Kiedy jest święto polskiej flagi? (2 maja)
-Kiedy my, Polacy, powinniśmy pamiętać o naszych symbolach narodowych?

Obejrzyj film edukacyjny „Zając Błękitek i majowe święta”

https://www.youtube.com/watch?v=HHWZuAMV1aQ

-Jakie znasz symbole narodowe?

-Jak wygląda Godło?

-W jakim kolorze jest polska flaga i gdzie ją możemy zobaczyć?

-A może zapamiętałeś co to jest konstytucja?

-Jaki jest trzeci symbol narodowy?

-Jak zachowujemy się podczas hymnu?

Aktywność muzyczna

Posłuchaj piosenki „Jesteśmy Polką i Polakiem”

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&fbclid=IwAR3MP80DrdbbV0_o8f-Rej-Ny5U7WOCaY86gYtrz-8buh33gFzigyB9puUw

Aktywność plastyczna

Wykonaj flagę Polski-inspiracje znajdziecie u Zająca Błękitka lub w linku poniżej 🙂

https://pl.pinterest.com/pin/42362052729856767/

Będzie mi miło zobaczyć Wasze prace na zdjęciach, wyślijcie je na adres: emista@pp42.resman.pl

Życzę Wam Kochani udanej Majówki, odpoczywajcie, zażywajcie różnych aktywności na świeżym powietrzu: wybierzcie się na długi spacer, wycieczkę rowerową,  a może wypad za miasto do lasu?

Miłego weekendu 🙂


Witajcie kochani! 

Serdecznie dziękuję Rodzicom za przesyłane na bieżąco nowe zdjęcia 🙂 Każde z nich i kilka słów co u Was słychać -jest dla mnie ogromną radością. Zachęcam do wysyłania kolejnych fotek, żeby nasza Galeria mogła nadal się powiększać. A póki co zapraszam do obejrzenia zdjęć z Waszych domowych przedszkoli.

Podziękowania dla Rodziców Elenki i Mai za kolejne prace nadesłane w tym tygodniu 🙂

GALERIA GRUPY 2

W tym tygodniu będziemy z naturą na Ty. Poprzez zabawę nauczymy się jak dbać  o naszą planetę Ziemię  i zachować jej piękno.

TEMATYKA TYGODNIA: DBAJMY O PRZYRODĘ  od 20.4.2020r, do 24.04.2020r,

PONIEDZIAŁEK 20 kwietnia 2020r,

Aktywność poznawcza

Posłuchaj opowiadania B.Szelągowskiej pt. Jak dbać o przyrodę

Zilustruj opowiadanie obrazkami z książki „Nowe przygody Olka  i Ady” str.66/67

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=66

Aktywność ruchowa

Przy dźwiękach relaksacyjnej muzyki pobaw się z rodzicem w „Rosnące kwiaty”.(potrzebny będzie spryskiwacz do roślin )

Dziecko jest kwiatem- siad skrzyżny z zamkniętymi oczami.W tle muzyka relaksacyjna.Rodzic podchodzi do dziecka i delikatnie kieruje strumień ze spryskiwacza.Kiedy dziecko poczuje delikatną mgiełkę, pomalutku wstaje, naśladując ruchem rąk rosnące kwiaty. Lekko porusza się do muzyki.Kiedy muzyka cichnie (rodzic wycisza nagranie) dzieci kwiaty  wracają do pozycji wyjściowej.  Zabawę możesz powtórzyć 2-3 razy.

Przykładowy link do muzyki relaksacyjnej znajdziesz na YT-link poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=FMrtSHAAPhM

Ćw.ortofoniczne „ Jakie odgłosy wydaje woda”
– woda pluska –plum, plum …( dziecko powtarza za rodzicem)
– woda chlapie – chlap, chlap…
– woda szumi – szu, szu, szu.
– woda pada- kap, kap…
– woda bulgoce- bul, bul…

Zadanie 😉

Na piątek przygotuj sobie różne materiały do recyklingu (rolki po papierze toaletowym, zbędne reklamówki, butelki po napojach, opakowania po serkach, jogurtach, kolorowe nakrętki, tekturowe pudełka, puszki itp.)

Wybierz się na spacer i zaobserwuj stan czystości  środowiska w swojej okolicy. Zastanów się w jaki sposób możesz dbać o przyrodę?

WTOREK 21 kwietnia 2020r,

Aktywność poznawcza

Obejrzyj film edukacyjny „Zabawy dla dzieci z zającem Błękitkiem – W sadzie i w ogrodzie”.

(potrzebne będą kolorowe nakrętki po napojach, kolorowe, papierowe koła, lub kolorowe klocki)

https://www.youtube.com/watch?v=6DaJGlds6uk&fbclid=IwAR2oaEPGRAsagb4IXpHeiH7Wv9FXBjrIYcyZkx1o1KVuwt6QQ0stR_BeBWM

Po obejrzeniu filmu spróbuj odpowiedzieć na pytania:

-Wymień jakie czynności wykonujemy wiosną w ogrodzie?

-Jakich narzędzi używamy do tych czynności?

-Co jest potrzebne roślinom do życia?

-Ułóż kwiaty z przygotowanych wcześniej nakrętek po napojach.

Policz ile nakrętek np. zielonych, różowych wykorzystałeś  do ułożenia kwiatu.

Aktywność fizyczna-zabawa „Ręce do góry”

Utrwal  taneczną gimnastykę, powtarzaj tekst piosenki, a potem zatańcz z małpką

Zabawa DJ Miki sł.Gosia Kosik, produkcja muzyczna P.Palczewski (powtarzaj słowa piosenki, tekst poniżej)

1.Ręce do góry hop sa sa

teraz kucnij i złap psa

ręka prawa, ręka lewa,

umiem latać tak jak mewa,

hop do przodu, klaśnij raz,

teraz w dół, a w górę dwa

2.Noga prawa, noga lewa

Kręcisz nogą tak jak trzeba

W lewo raz, w prawo dwa

Skacz na nodze tak jak ja

Obrót w lewo, klaśnij raz

Zatańczymy  jeszcze raz

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

Wykonaj karty pracy  Nowe przygody Olka i Ady cz.2, str 37, 38

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

Zadanie:-)

Załóż hodowlę fasoli i pochwal się nią –wyślij zdjęcia swojej fasolki 🙂 na pewno sprawi Ci wiele przyjemności obserwowanie rosnącej roślinki i jej pielęgnacja.(potrzebne będą: słoik, woda, kawałek gazy, gumka recepturka i nasiona fasoli)

ŚRODA 22 kwietnia 2020r,

22 kwietnia obchodzimy Dzień ZIEMI- Ziemia tak jak my obchodzi swoje urodziny!

Posłuchaj piosenki „Nasza planeta”-„Śpiewające brzdące”

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Spróbuj nauczyć się refrenu 😉

1.Nasza planeta wzywa nas

Na ziemi misję zacząć czas.

Wołamy głośno S.O.S

Pomoc potrzebna Ziemi jest!

R:Trzeba nam zieleni.

Czystej atmosfery

Segregacji śmieci

Pomogą w tym dzieci!

2.Ekologiczna misja trwa

Sadzimy drzewa , gdzie się da

Wołamy głośno S.O.S

Pomoc potrzebna Ziemi jest!

Aktywność matematyczna

„Drzewa”-przygotuj kartkę, na której narysuj dwa drzewa w niewielkiej odległości od siebie. Poproś dziecko, aby narysowało pod drzewami trawę, nad drzewami słońce, między drzewami kwiatka,  na drzewach liście, obok jednego drzewa piłkę.

Aktywność muzyczna

Aktywne słuchanie muzyki-pobaw się przy polce Trish Trash-(wersja łatwiejsza z piłeczką  lub pałeczkami) Przygotuj małą piłeczkę lub 2 pałeczki drewniane (mogą być łyżki drewniane lub pałeczki do sushi lub inne przedmioty, które posiadasz)

https://www.youtube.com/watch?v=tD30Ii5osK4&fbclid=IwAR2NAeiVvicJjl9jZ6X8l3_6sY8H0Bkc42V5r3PtOMD_zAn9Q2U-4CC41LU

Aktywność plastyczna

„Kwitnące drzewa”, które właśnie o tej porze roku zdobią naszą planetę Ziemię. Potrzebna będzie brązowa kredka, różowa i zielona  bibuła, klej, nożyczki)

http://www.kreatywniewdomu.pl/2019/02/wiosenne-drzewko-z-efektem-3d.html

CZWARTEK 23 kwietnia 2020r,

Aktywność poznawcza

Opowiadanie O żółtym tulipanie

Zabawa dramowa „Cebulka” – rodzic opowiada (w tle muzyka relaksacyjna ) dzieci ilustrują ruchem opowiadanie .
Tulipanek mieszkał sobie w swoim domku (w cebulce), głęboko pod ziemią (dzieci leżą na podłodze, zwinięte w kłębek). Było tam ciepło, cicho i ciemno (dzieci mają zamknięte oczy i cichutko leżą) Jednak pewnego dnia zrobiło mu się jakoś niewygodnie (dzieci zaczynają się wiercić), nagle cebulka pękła i tulipanek wysunął mały kiełek (dziecko wysuwa w górę rękę lub nogę), potem kiełek zaczął rosnąć i rosnąć (dzieci powoli unoszą się do góry), wypuścił listki i pięknie zakwitł (dzieci unoszą ręce w górę, jakby to były płatki kwiatów). Teraz w ogrodzie zakwitł piękny tulipan (dzieci obracają się w jedną i drugą stronę, uśmiechają się, poruszają się przy dźwiękach relaksacyjnej muzyki)

Przykładowy link do muzyki relaksacyjnej znajdziesz na YT

https://www.youtube.com/watch?v=Gw11f2hMKWA

Aktywność muzyczna

Śpiewaj piosenkę „Nasza planeta”- Śpiewające brzdące

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Wykonaj karty pracy  „Nowe przygody Olka i Ady: cz.2 str 39 i 40

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

Aktywność matematyczna

Pobawcie  się razem  w liczenie wszystkiego co jest w kolorze zielonym  i różowym w Twoim otoczeniu. Następnie porównajcie czego jest więcej, czego mniej.

PIĄTEK 23 kwietnia 2020r,

Aktywność poznawcza

Posłuchaj bajki  „Kicia Kocia co z tymi śmieciami?”Anity Głowińskiej

https://www.youtube.com/watch?v=XU4U36bBWKw

Zabawa dydaktyczna „Segregujemy śmieci”. Przygotuj 4 kartki formatu A4 w kolorach żółtym, niebieskim, zielonym, brązowym-jako pojemniki na segregowanie śmieci, zgromadzone wcześniej materiały do recyklingu oraz inne śmieci bio znajdujące się w domu.

Zaproponuj dziecku zabawę w „Segregowanie śmieci”-wspólnie wkładajcie  śmieci do odpowiednich pojemników.

Wyjaśnij dziecku co oznacza słowo recykling.

Aktywność ruchowa

Zatańcz z dzieckiem w domu z Olą i Blu  do piosenki z Króla Lwa

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

Wykonaj karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady”  cz 2  str. 41

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

Dla chętnych;-)

Aktywność plastyczna

Eco-zabawka

Z dostępnych w domu materiałów ( wcześniej zgromadzonych) stwórz ekologiczną zabawkę. Możesz w tym celu wykorzystać butelki, rolki po papierze toaletowym, nakrętki po napojach, pudełka tekturowe, reklamówki Itp. Przykłady prac plastycznych znajdziesz poniżej :

https://ekodziecko.com/zabka-zabawka

http://www.twojediy.pl/16-zabawek-dla-dzieci-z-rolki/

Pamiętaj, że to tylko inspiracje, możesz zrobić zabawkę wg własnego pomysłu  🙂

Miłego weekendu, do zobaczenia 🙂


TEMATYKA TYGODNIA : WIOSNA NA WSI od 15 kwietnia 2020r, – 17 kwietnia 2020r,

Witajcie kochani 🙂

Mam nadzieję, że w miłej, rodzinnej atmosferze spędziliście  Święta Wielkanocne.  Zapraszam Was zatem do wspólnych zabaw i aktywności  wokół tematu zwierzęta  na wsi.

Dla chętnych rodziców proponuję odebranie Kart Pracy z przedszkola ( oczywiście po wcześniejszym skonsultowaniu się z przedszkolem tel . 177 483 460 lub 177 483 464) Karty Pracy są umieszczone  na pólkach indywidualnych w szatni.

adres mailowy : emista@pp42.resman.pl

ŚRODA 15 kwietnia 2020r.

Aktywność poznawcza

Obejrzyj – film edukacyjny dla dzieci „Zwierzęta  na wsi”( YT Pozytywnie nakręcona mama)

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

Porozmawiaj z dzieckiem:

-Jakie zwierzęta zamieszkiwały wiejskie podwórko?

-Spróbuj powiedzieć jak nazywają się mamy zwierząt i ich dzieci?(Np. koza-koźlęta, koń- źrebięta, owca-jagnięta, kura-kurczęta, świnia-prosięta, krowa-cielęta itd.)

-Posłuchaj odgłosów jakie wydają poszczególne zwierzęta.

-Porównaj 2 obrazki i wskaż 5 szczegółów, którymi się różnią.

-Zapamiętaj zwierzęta na ekranie.Za chwilę jedno z nich zniknie. Zamknij oczy. Jak otworzysz masz zgadnąć kogo brakuje 🙂

Wykonaj karty pracy cz.2 str. 33, 36

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

Aktywność matematyczna i ruchowa

Zabawa z kostką do gry.

Dziecko rzuca kostką, przelicza ile oczek wyrzuciło na kostce i wykonuje zadania typu – podskocz 3 razy, zaklaszcz 6 razy, zrób 1 obrót,wykonaj 6 przysiadów itp- zadania wymyśla rodzic dla dziecka, a dziecko dla Rodzica 😉

CZWARTEK 16 kwietnia 2020r,

Aktywność muzyczna

Pobaw się przy piosence „Dziadek fajną farmę miał” (Śpiewanki.tv-piosenki dla dzieci)

Spróbuj zapamiętać zwierzęta, jakie hodował dziadek na farmie.

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

Aktywność plastyczna

Odrysuj  na kartce swoją rączkę.Teraz wspólnie z rodzicem spróbujcie dorysować takie elementy, aby powstał rysunek wybranego wiejskiego zwierzątka. (przykłady poniżej).Pochwal się efektami swojej pracy 🙂

https://www.danonki.pl/znajdz-zajecie/odrysowywanie-z-dziecmi-zwierzeta-z-dloni

https://www.youtube.com/watch?v=6IhSs1oirHM

Aktywność ruchowa- zatańcz razem z Olą i Blu

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

 

PIĄTEK 17 kwietnia 2020r,

 Aktywność poznawcza

Posłuchaj wiersza I.Fabiszewskiej pt „Gdzie kto mieszka”

W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam.

A w budzie siedzi piesek; nie lubi gdy jest sam.

W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią.

A konie stoją w staniach i głośno czasem rżą.

A krowy, pewnie wiecie, obora to ich dom.

Gdy wrócą już z pastwiska, to muczą piosnkę swą.

 

Po wysłuchaniu wiersza porozmawiaj z dzieckiem:

– Jak nazywa się dom świnki, psa, konia, krowy,kury?

-Jakie inne zwierzęta mogą mieszkać w kurniku?

 Zabawa dydaktyczna „Kto gdzie mieszka?”

Razem z rodzicem pomóż zwierzątkom odnaleźć swoje domki:

https://view.genial.ly/5e8b176342b1580e14d70d07?fbclid=IwAR37CItDFRWkNnyfG_CTIXtspqTaxgjC6OtnOpZtC79Vi1kP_FAiU5T7RdE

 Czy wiecie jakie produkty dają nam zwierzęta?

Otwórzcie lodówkę i spróbujcie je odnaleźć. Przy okazji policzcie ile jest w lodówce np.jogurtów, jajek, mleka,  kostek masła, ulubionych serków, wędlin, porcji mięsa. Porównajcie których produktów jest najwięcej, a których najmniej, a może tyle samo.

Jeśli macie ochotę – obejrzyjcie film edukacyjny:

„Skąd się bierze mleko”

https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

lub

„Skąd się biorą dziury w serze”

https://www.youtube.com/watch?v=ASRjdYUVs_M

Aktywność muzyczna

Zatańczcie do piosenki: „Kaczuszki”

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

Czy wiesz jak wygląda „kaczy chód”? Spróbuj chodzić tak jak kaczka-najpierw rodzic, później ty  (Chód w przysiadzie, ręce łapią  nogi za kostki)

Dla chętnych 🙂                 

Zobacz jak prosto możesz:

– samodzielnie narysować kotka

https://www.youtube.com/watch?v=ONbQrMP9-3o&list=PLn3ozp_pWTCpn1jo2zK9-nmyqCivCvZwL&index=2

-samodzielnie narysować świnkę

https://www.youtube.com/watch?v=p7n-6jFiIAc&list=PLn3ozp_pWTCpn1jo2zK9-nmyqCivCvZwL&index=6

Zachęcam do obejrzenia prac dzieci z grupy 2, nasza galeria stale się powiększa, jest na bieżąco aktualizowana o kolejne  prace, co jest bardzo miłe i sympatyczne 🙂 przysyłajcie swoje dzieła, chwalcie się jak pracujecie w swoich „domowych przedszkolach ” serdecznie zapraszam  🙂

 GALERIA GRUPY 2

Podziękowania dla Rodziców Dawida, Elenki, Mai i Wojtusia za przysłanie kolejnych prac 🙂

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy 🙂

 

kontakt: emista@pp42.resman.pl

 


TEMATYKA TYGODNIA: ŚWIĘTA WIELKANOCNE

Witajcie w kolejnym tygodniu #zostanwdomu

Choć wcale tego nie czujemy,to do Wielkanocy został już niecały tydzień.

W związku z tym przygotowałam dla Was przedświąteczne zabawy i domowe aktywności, które pozwolą Wam chociaż trochę poczuć radosną atmosferę nieco innych niż zazwyczaj świąt wielkanocnych.

PONIEDZIAŁEK 6 kwietnia 2020r,

Aktywność poznawcza -Słuchanie opowiadania A.Galicy BAJECZKA WIELKANOCNA

Aktywność muzyczna-Posłuchaj piosenki  PISANKI,PISANKI

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Wykonaj karty pracy cz.2 str 29-30

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

Wykonaj eksperyment hodowla rzeżuchy (link poniżej)

Wykorzystasz ją jako ozdobę wielkanocnego stołu 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

WTOREK 7 kwietnia 2020r,

Zabawa dydaktyczna „Co znajduje się w koszyczku?”-porozmawiaj z dzieckiem o tym, co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym. Przygotuj pokarmy i wspólnie je poukładajcie w nim. (Baranek, pisanki, chleb,kiełbasa, sól, pieprz, biała serwetka itp.) Wyjaśnij co oznaczają symbole pokarmów, które święcimy.

Praca plastyczna „Wielkanocny baranek”

Spośród 24 pomysłów, wybierz jeden i wykonaj wielkanocnego baranka z materiałów, które posiadasz w domu.

https://www.arbuziaki.pl/jak-zrobic-baranka-wielkanocnego-az-24-pomysly/?fbclid=IwAR1k4KS1SGqEADVm9wD2x2-R1WjIbXInpKO0rCbjLsFSSPErOuwW2HOu1CU

Aktywność ruchowa z piłką (z rodzicami, przy wybranej przez Was muzyce)

  1. Rozgrzewka /piłkę trzymamy oburącz: podnosimy – góra, dół, prawo, lewo; skłon z pogłębieniem; obrót z piłką wokół własnej osi; przysiad z piłką trzymaną w górze; stanie z piłką raz na prawej, raz na lewej nodze/.
  2. Zabawy w parach /podawanie piłki do siebie; turlanie piłki do siebie; trzymamy piłkę wspólnie i robimy skłony – tzw. przeciąganie tył, przód; stoimy tyłem do siebie – podajemy piłkę do siebie górą, dołem, bokiem;
  3. Rzut piłką do kosza; slalom piłką /na czworakach/między przeszkodami.

Dla chętnych EKSPERYMENT

ŚRODA 8 kwietnia 2020r,

Aktywność matematyczna –potrzebne będą kolorowe kółka z papieru, nakrętki po napojach lub klocki.

https://www.youtube.com/watch?v=3aK8gWNWQNo&fbclid=IwAR3NzM7fM8n3O-h_T-G2LohE_LgBEMZJUOvp_LPoX3k0MKuRDhKiVrDGthU

Aktywność fizyczna-Taniec połamaniec

https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo

Wykonaj karty pracy cz.2 str 32

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

Dla chętnych  do wyboru prace plastyczne:

Praca plastyczna „Rodzina kurczaków”( dla tych co mogą zalogować się przez facebook)

https://www.facebook.com/watch/?v=2857883044444717

lub „Pisanki”( zamiast kolorowych taśm samoprzylepnych przygotuj kolorowe paski z papieru kolorowego lub bibuły)

https://dzieciakiwdomu.pl/2014/04/jaja-z-szablonu.html

Od 9 kwietnia do 14 kwietnia 2020r, przerwa od zajęć dydaktycznych.

Zadanie 🙂

Pomóżcie rodzicom w domowych przedświątecznych porządkach oraz przygotowaniu wielkanocnych ciast. Czytajcie z rodzicami bajki, przytulajcie się i miło spędźcie ten wielkanocny czas. Zdrowych, Radosnych i Spokojnych Świąt Wielkanocnych Wam życzę!

Zachęcam do obejrzenia prac dzieci z grupy 2, nasza galeria stale się powiększa, jest na bieżąco aktualizowana o kolejne  prace, co jest bardzo miłe i sympatyczne 🙂 przysyłajcie swoje dzieła, zapraszam  🙂 GALERIA GRUPY 2

Podziękowania dla Rodziców Elenki, Mai i Wojtusia za przysłanie prac 🙂


 

 

Drodzy Rodzice, przedstawiam propozycje zabaw i zajęć na nadchodzący tydzień od 30 marca 2020r. do 3 kwietnia 2020r.

TEMATYKA : WIOSENNE POWROTY

PONIEDZIAŁEK 30 marca 2020r.

Obejrzyj krótki filmik edukacyjny ABC Zabawa „WIOSNA”

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Odpowiedz na pytania:

-Jakie  oznaki wiosny zapamiętałeś?

-Jaka jest Twoja ulubiona oznaka wiosny?

-Jakie nazwy ptaków utkwiły Ci w pamięci?

-Jakie nazwy kwiatów wiosennych zapamiętałeś?

PTAKI praca plastyczna-  potrzebne będą: kredki , kolorowy papier, klej, nożyczki, flamastry.

Obejrzyj film z instrukcją i spróbuj wspólnie z rodzicem wykonać podobną pracę.

http://krokotak.com/2019/02/bird-nest-craft/

Zadanie 🙂

Zadbaj o zdrowie – zjedz ulubiony owoc lub warzywo. Jaki ma smak? Słodki, kwaśny, a może gorzki?

Zabawa ruchowa „Na ziemi zostaję”( źródło www.malocakids.com)

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

WTOREK 31 marca 2020r.

Osłuchanie z piosenką „Zielona wiosna” (słowa  i muzyka Danuta i Karol Jagiełło)

https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM

Wiosenna zabawa paluszkowa -można pobawić się tylko z pokazywaniem, kto ma instrumenty może je wykorzystać Najpierw powtarzaj krótki tekst.(źródło www.muzykacik.pl)

1.Tam po łące żabka skacze: kum, kum, kum

Obok łąki rzeczka płynie: szum  szum,szum

Tam na drzewie ptaszek śpiewa: tra,la,la

A po łące hasa zając:  hop,sa,sa.

Ref :Kum, kum, kum

Szum, szum, szum,

Tra la,la

Hop sa, sa

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=225817638811628&id=100568981336495

ĆW ARTYKULACYJNE na zgłoskach: kle, kle, ćwir, ćwir, kum, kum. Pobaw się w „Echo” i naśladuj odgłosy zwierząt-najpierw rodzic, później Ty.

ZAJĘCIA MATEMATYCZNE –utrwalenie położenia przedmiotów-na, pod, obok, nad (link poniżej)

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

ŚRODA 1 kwietnia 2020r.

W BOCIANIM GNIEŹDZIE-HISTORYJKA OBRAZKOWA.

Obejrzyj w kartach pracy historyjkę obrazkową, opowiedz ją.

Co wiesz o bocianie?

Wspólnie z rodzicem poszukaj ciekawostek o tym ptaku.

Karty pracy cz.2 str. 25-26 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

Aktywne słuchanie muzyki  „Dziś za oknem deszczyk pada…” zabawa do „Pizzicato Leo Delibes”   YT(potrzebne będą  2 grzechotki -wykonane np. z jajka niespodzianki, plastikowa reklamówka, 2 pałeczki, źródło www.muzykacik.pl)

https://www.youtube.com/watch?v=jksMeXENVpY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1ZoAJajwECMRVk5AXMBeLGOHwjC-R7mIMJuJQApOSvuuTXmPSKpkWeFW0

CZWARTEK 2 kwietnia 2020r.

Posłuchaj odgłosów ptaków wiosennych , obejrzyj jak wyglądają, jak budują swoje gniazda.

bocian

https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

skowronek

https://www.youtube.com/watch?v=X1X_UVQN1u0

https://www.youtube.com/watch?v=7ScznC2Cgco

jaskółki

https://www.youtube.com/watch?v=ON4wFdt3xAU

Wykonaj kartę pracy  cz.2 str 27-28

W piękną wiosenną pogodę wybierz się z rodzicami na wiosenny spacer  i wsłuchaj się w śpiew ptaków.

PIATEK 3 kwietnia 2020r.

Wysłuchaj wiersza I.R.Salach„Tyle…” (Wiersze dla Krzysia i Weroniki)

Motyle…A ile? Tyle!

Tyle, że nikt ich nie zliczy,

Nawet ten, co długo ćwiczy.

Jeden żółty jak kwiat na łące.

Drugi biały Jak chustka w twej rączce.

Trzeci- czerwony Jak w polu maki.

A czwarty nakrapiany taki.

Motyle…A ile? Tyle!

Odpowiedz na pytania:

-Ile motylków było w wierszu?

-Jak wyglądał pierwszy, drugi ….. motylek?

PRACA PLASTYCZNA MOTYLEK –potrzebne będą – kolorowe farby, miska, ręcznik papierowy, woda, pędzel , no i stópki 🙂

https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/aneta-gradzka-rudziak/motylek-2/

Zabawy z angielskim- pobaw się z rodzicami w „PINOKIA”

https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA

Ponadto możesz skorzystać z ciekawych propozycji  empiku

https://www.empik.com/przecinek-i-kropka

dla chętnych –ZUMBA

https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu mailowego:

Pani Ewa emista@pp42.resman.pl

 

 

 

 

Drodzy Rodzice i moje przedszkolaki!

Przedstawiam propozycje zabaw i zajęć w tym tygodniu. Pamiętajcie o tym, że to tylko sposoby na realizację wybranych zagadnień.

Zdaję sobie również sprawę z faktu, że nie każdy z rodziców jest nauczycielem przedszkola i nie każdy posiada zapasy materiałów plastycznych, aczkolwiek jestem przekonana, że w każdym domu znajdą się podstawowe materiały takie jak: kredki, papier, klej i nożyczki, plastelina. Wiem, że nie w każdym domu jest drukarka, dlatego korzystanie z kart pracy jest pomocą dodatkową

Edukacja zdalna, to dla nas wszystkich nowe wyzwanie i jestem przekonana ,że wspólnie przez nią przejdziemy. Musimy się przystosować do nowych warunków, pamiętając  o tym, że najważniejsze teraz dla nas to #zostańwdomu

Pozdrawiam,

Ewa

W tym tygodniu tematem przewodnim będzie: WIOSENNE PRZEBUDZENIE

ŚRODA 25 marca 2020r.

Proponuję obejrzenie bajeczki pt „O Hani, dwóch zajączkach i bałwanku”,  teatrzyk muzyczny Wesoła Scena

https://www.youtube.com/watch?v=POVTti2SYSQ&fbclid=IwAR2jEYKh0-daTN2PySGC3s6lDamkDa4NE7cwKezi8FZqdTf-4t-NbYdDVPY

Po obejrzeniu porozmawiaj z dzieckiem :

-Dlaczego bałwanek zniknął?

-Niech opowie, po czym poznajemy, że przyszła wiosna?

-Zachęć dziecko, aby spróbowało opowiedzieć historyjkę samodzielnie.

 

Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 2, strona 22-23 (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

CZWARTEK 26 marca 2020r.

Wybierz się z dzieckiem na wiosenny spacer, a może na wycieczkę do lasu? 🙂 Poobserwujcie zmieniającą się przyrodę na wiosnę.

Do wyboru 3 propozycje wykonania pracy plastycznej „Wiosenne bazie”.

https://ekodziecko.com/bazie

Po wykonaniu pracy plastycznej czas na ruch przy muzyce MM Dance

https://www.facebook.com/MMarzecDance/videos/2340691592888438

 

PIĄTEK 27marca 2020r.

Posłuchajcie wspólnie piosenki Centrum Muzycznego Muzylek „Hej pada, pada deszczyk”(sł.M.Kluza, muzyka M.Kluza)

https://www.youtube.com/watch?v=c7cBQKGDFXw

Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” część 2, strona 21 –parasol (link poniżej)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

Zajęcia matematyczne- zabawy guzikami lub nakrętkami po napojach.  Można układać z nich obrazki, segregować ze względu na kolor (zdjęcie 1.). Układanie z nich szlaczków (zdjęcie 2.) rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację i odpowiedni chwyt. Można dzięki nim również poznać lub utrwalić figury geometryczne (zdjęcie 3.)

https://www.instagram.com/p/B96fTSqpg4v/?igshid=s6hpaetleiwk&fbclid=IwAR1Bohx_bSd8wo-GcSWhk0ZQEBRr4KRSncX__TQdS1wi-14jwzOqFK8qpR0