MATERIAŁY – GRUPA I

MATERIAŁY – GRUPA I

Rok szkolny 2020/21

Propozycje zabaw i aktywności dla grupy I od 12.04.2021 do 16.04.2021r.

TEMATYKA TYGODNIA: WIOSNA NA WSI

Poniedziałek   12.04.2021 r.    Wiosna na wsi 1.

Wtorek              13.04.2021r.     Wiosna na wsi 2.

Środa                 14.04.2021r.     Praca Rolnika .

Czwartek          15.04.2021r.     W wiejskiej zagrodzie.

Piątek                16. 04.2021r.    Produkty z wiejskiej zagrody

Przekazujemy propozycję zabawy od Pani z rytmiki dla młodszych dzieci:)

https://www.youtube.com/watch?v=l91cyahu83o

Przekazujemy kolejną propozycję zabawy od Pani z rytmiki 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

 

Witajcie kochane dzieciaki po długim weekendzie 🙂

Przedstawiam propozycje zabaw i aktywności na nadchodzący tydzień od 15 do 19 czerwca 2020r,

wakacyjne podróże 2


Witajcie 🙂

Propozycje zabaw i aktywności dla dzieci 3-4 letnich od 8 czerwca do 10 czerwca 2020r,

TEMATYKA TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE cz.1   wakacyjne podróże 1

 


Witamy Was serdecznie 🙂

Przedstawiamy propozycje zabaw i aktywności na nadchodzący tydzień od 1 do 5 czerwca 2020r,

Dzieci młodsze 3-4 letnie

Tematyka tygodnia :  NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI

dzień dziecka 1


Witamy Was serdecznie w nowym tygodniu. Nasze zabawy i działania związane będą z tematem „ŁĄKA WIOSNĄ”.

PONIEDZIAŁEK 04.05.2020 r.

Spacer na łąkę – zabawa w formie opowieści ruchowej. Posłuchaj Mamusi lub Tatusia i wspólnie wybierzcie się na „wiosenny spacer” (pokazujcie różne czynności, naśladujcie dźwięki)

Jest piękny wiosenny poranek. Idziemy na łąkę. Słońce ogrzewa nas swoimi promieniami. Jest nam miło i ciepło. Rozglądamy się ciekawie dookoła. Wszędzie rosną pachnące kwiaty. Pochylamy się, aby je powąchać. Dmuchamy na dmuchawce, których nasiona wirują wesoło nad łąką. Nad nami słychać bzykanie pracowitych pszczółek (bzz, bzz, bzz), które zbierają nektar, a w trawie delikatne bzykanie świerszczy (cyk, cyk, cyk). W górze, machając kolorowymi skrzydłami, unoszą się lekkie motylki. Nad stawem skaczą zielone żabki i radośnie kumkają (kum, kum, kum), zupełnie nie zwracając uwagi na bociana, który dumnie kroczy, wysoko unosząc swoje długie, czerwone nogi. Bocian porusza dziobem i nawołuje (kle, kle, kle) swoich przyjaciół na wiosenne śniadanie. Niestety, mają oni inne plany. Bocian rozwija więc swoje piękne, duże skrzydła i szybuje nad łąką, podziwiając jej piękno z wysoka.

Jakie jeszcze zwierzątka, owady można spotkać na łące? Poszukaj ich w swoich bajeczkach.

Popatrz na ilustrację łąka wiosną   i wykonaj zadania (możesz pokazać na paluszkach albo narysować kropki na dowolnej kartce).

Posłuchaj piosenki „Bal na łące”, spróbuj nauczyć się słów i zatańcz z Rodzicami 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

WTOREK 5.05.2020 r.

Jeżeli masz ochotę obejrzyj film  Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Zabawy matematyczne – potrzebne będą nam makaronowe kokardki (albo inne drobne przedmioty np. guziki, koraliki, malutkie klocki)

Rodzic przygotowuje kartkę (rysuje kolorowe obręcze i kropki, w zależności od zainteresowania i chęci dziecka od 1 do 10). Zadaniem dziecka jest ułożyć w obręczy tyle elementów ile wskazują kropki, dziecko liczy, porównuje zbiory, określa gdzie jest najmniej, najwięcej).

Praca plastyczna wiosenna łąka i motyle. Trawę i łodygi kwiatów można namalować farbami, zrobić wydzierankę z zielonego papieru. Motylki możemy wykonać z makaronowych kokardek (rodzic przykleja) dziecko maluje farbą na dowolny kolor, rysuje czułki, kwiatki (wycięte z papieru lub stemplowane korkiem). Inspiracje:

https://pracaplastyczna.pl/index.php/wiosna/1392-laka-z-motylami,  lub https://www.youtube.com/watch?time_continue=49&v=wuIXb58fQBA&feature=emb_logo

Jeżeli dzieci będą miały ochotę, a Rodzice siły i możliwości 🙂 to można też zrobić taką pracę

https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/aneta-gradzka-rudziak/motylek-2/

Po skończonej pracy koniecznie wybierzcie się na spacer a może uda się wycieczka na łąkę.

 


Drodzy Rodzice dzisiaj proponujemy Wam kolejne inspiracje do zabaw i zajęć z dziećmi.

Tematyka tygodnia „Polska, mój dom”.

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020

Posłuchaj rymowanki :

Ślimak, mieszka w muszli,

w kupce liści – jeż.

Myszka mieszka w norce,

bocian w gnieździe. Wiesz?

Pszczółka mieszka w ulu,

w budzie mieszka pies.

Każdy ma swój domek.

Jaki ty masz? Wiesz?

Porozmawiajcie jak wygląda Wasz dom  (może macie książeczki z różnymi domami). W czasie spaceru pooglądajcie różne domy (wieżowce, bloki, domki jednorodzinne, szeregówki). Utrwalcie z dziećmi znajomość ulicy, numeru domu i mieszkania.

Zapytajcie dziecko, czy wie w jakim mieście, miejscowości mieszka (możecie pooglądać mapę, plan miasta).

Zbudujcie z klocków różne domy, jeżeli dzieci będą miały ochotę zróbcie prace plastyczne (można wyciąć z kolorowego papieru kwadraty, prostokąty i trójkąty różnej wielkości, namalować farbami, kredkami).

Dla chętnych Rodziców artykuł o wspomaganiu rozwoju małej motoryki u dzieci

https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/08/mala-motoryka/?fbclid=IwAR0J0hsJ0K5e47gQB1-NDvLfOx-10fNf-VbAZrJZKYOQPh5aUCC7uVHHyus

WTOREK 28.04.2020

Posłuchaj wiersza czytanego przez Mamusię lub Tatusia

POLSKA M. Skrobacz

Polska to nasza ojczyzna,                                                  Tu jest nasz dom, przedszkole,

każdemu dziecku tak bliska,                                             mama i tata.

my zaś jesteśmy Polakami,                                               Miasta i wioski, chata rybaka,

bo w naszym kraju,                                                             morze i góry, kwiaty i drzewa,

w Polsce, mieszkamy.                                                         nic prócz miłości nam nie potrzeba.

 

Porozmawiajcie z dzieckiem na temat . Jak nazywa się nasz kraj?, Kim jesteśmy?., W jakim języku mówimy?

Jeżeli macie w domu książki dla dzieci o Polsce pooglądajcie je wspólnie. Wybierzcie się w podróż po naszym kraju – „palcem po mapie”, nazwijcie góry, morze, pokażcie gdzie jest Rzeszów, Warszawa. Może pooglądacie zdjęcia z Waszych podróży po kraju.

Posłuchajcie wspólnie piosenki i spróbujcie nauczyć się refrenu. Możecie też zagrać na różnych instrumentach 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 

ŚRODA 29.04.2020

Oglądnijcie wspólnie z Rodzicami filmik o symbolach narodowych.

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Zabawa „Orzeł”
Jesteś orłem  🙂 Poruszaj się po pokoju naśladując tego pięknego ptaka. Mamusia/tatuś będzie klaskać w dłonie, a ty naśladuj lot orła zgodnie z wyklaskiwanym rytmem: szybko lub wolno. Kiedy mamusia klaszcze wolno orzeł lata nisko (pochyl się), kiedy klaszcze szybko – orzeł lata wysoko (biegaj na palcach).

Wykonajcie wspólnie pracę plastyczną – flagę albo orła- pomysły i inspiracje flaga

http://kusiatka.blogspot.com/2017/11/godo-polski-symbole-narodowe.html#

 

CZWARTEK 30. 04. 2020 r.

Posłuchajcie opowiadania czytanego przez Mamusię lub Tatusia, a potem spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

Wars i Sawa

Zabawy matematyczne –potrzebne będą kolorowe kółka z papieru, nakrętki po napojach lub klocki.

https://www.youtube.com/watch?v=3aK8gWNWQNo&fbclid=IwAR3NzM7fM8n3O-h_T-G2LohE_LgBEMZJUOvp_LPoX3k0MKuRDhKiVrDGthU

Jeżeli będzie pogoda wybierzcie się na spacer 🙂

 


Witamy Was serdecznie w nowym tygodniu – propozycje zabaw i zajęć związane będą z tematem „Dbamy o naszą planetę”. 

PONIEDZIAŁEK 20.04.2020

  • Mamusiu/Tatusiu zapytaj dziecko czy pamięta jaka jest pora roku,  jak nazywa się miesiąc , jaki jest dzień tygodnia. (policzcie dni tygodnia, pory roku).
  • Posłuchajcie wspólnie piosenki, spróbujcie nauczyć się refrenu

Piosenka Zozi „Świat w naszych rękach”

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

  • Pooglądajcie drzewa na spacerze, te rosnące blisko waszych domów. Zobaczcie jak wyglądają, czy mają liście, kwiaty (spróbujcie je nazwać).
  • Możecie wykonać swoje drzewka wiosenne http://kreatywnieaktywnie.pl/wiosenne-kwitnace-drzewa-prace-plastyczne/
  • jako pień można odrysować rękę dziecka, potem pomalować farbą lub kredką;
  • albo zrobić pień z rolki po papierze, wyciąć koło (pomalować go wiosennymi kolorami sposobami jak wyżej, wykleić kawałkami papieru), a potem w rolce zrobić dwa nacięcia i umieścić koronę drzewka

 

WTOREK 21.04.2020

Porozmawiajcie jakie zwierzątka pojawiły się w opowiadaniu, czym się martwiły, na jaki pomysł wpadły itp.

Zobacz czy w Twoim domu też są różne pojemniki na śmieci? Wiesz, co trzeba wrzucić do żółtego pojemnika, co do niebieskiego?

Jeżeli będziecie Państwo mogli to prosimy o kupienie makaronu w kształcie kokardek
(wykorzystamy go w kolejnych zajęciach).  Dziękujemy.

 

ŚRODA 22.04.2020

„Ziemio nie chcemy abyś była zniszczona,

chcemy żebyś była cała zielona,

więc przysięgę Ci składamy,

że zniszczyć Ciebie nie damy !!!”

Dzisiaj obchodzimy Dzień Ziemi – Porozmawiaj z dzieckiem jakie życzenia chciałoby złożyć Ziemi, co możemy zrobić, by Ziemia nie była zniszczona? Jak możemy o nią dbać?

Jeżeli masz ochotę zrób dla Ziemi prezent – laurkę. Możesz wykorzystać kolorowankę, albo samodzielnie narysować to co chcesz. Dzień Ziemi

Zaśpiewaj piosenkę Zozi „Świat w naszych rękach”  https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Jeżeli się uda idź z Rodzicami na spacer, poobserwuj przyrodę, posłuchaj ptaszków, pooglądaj kwiaty.

 

CZWARTEK 23.04.2020

Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Książki.

Proszę, aby dzieci z Państwa pomocą wybrały 10 swoich książek , takich, które lubią, ale też takich, które różnią się wielkością , grubością, kształtem .

Zabawy matematyczne:

  • dzieci liczą głośno książki (w zależności od potrzeby samodzielnie lub z pomocą rodzica);
  • układają książki od największej do najmniejszej, potem odwrotnie (3-5 książek);
  • określają grubość książek (cieńka, gruba);
  • klasyfikują książki ze względu na kształt (przypominamy i pokazujemy kwadrat, prostokąt); dziecko liczy ile jest książek, porównuje, stosuje określenia, mniej, więcej, tyle samo

Posłuchajcie wiersza o smutnej książeczce i powiedz – dlaczego jedna książeczka była smutna?, co lubią książki?

Smutna-książeczka-tekst(1)

Zrób zawody z Mamusią lub Tatusiem kto przejdzie dalej z książką na głowie, tak żeby nie spadła. Ręce oczywiście nie pomagają!:-)

Jeżeli masz ochotę posłuchaj bajki KICIA KOCIA , albo wybierz coś, ze swojej biblioteczki i przeczytaj z Rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=eskLLQXIVAE&fbclid=IwAR0IL6rOE8f4Rr0hsHt3gaWGfdApcwW6Of8xbpBW3LNs_-JUN6Wcr-cVPzM&app=desktop

PIĄTEK 24.04.2020r.

Witajcie Kochani!

Dzisiaj wspólnie z dziećmi zbudujcie mini tor przeszkód, z różnymi aktywnościami i zadaniami w zależności od możliwości.  Filmik jako inspiracja 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=3RVfgZk-VLs

Można też wykonać dowolną zabawkę, instrument z dowolnych materiałów (butelki, rolki po papierze, wytłaczanki po jajkach, nakrętki). Wszystko, co tylko Wam wyobraźnia podpowie.

https://pl.pinterest.com/blogpanimonia/z-recyklingu/?invite_code=2b5248be7eb84380af621f4581f1daa1&sender=388646780251727121

Życzymy Wam miłego weekendu.

 


Witamy Was serdecznie po świętach w waszych „domowych przedszkolach”.

W tym tygodniu proponujemy Wam zadania i zabawy związane z tematem WIOSNA NA WSI.

ŚRODA 15.04.2020

Poszukaj w swoich książeczkach, te o zwierzętach na wsi. Poczytaj wspólnie z mamusią albo tatusiem. Nazwij zwierzątka, przypomnij sobie jak nazywają się domki,w których mieszkają, spróbuj policzyć zwierzątka na ilustracjach.

Możesz obejrzeć film, posłuchać odgłosów zwierząt i spróbować je naśladować.

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1f_z-p53ZZTu3p6HIieZAzyG4dpDJ4Zc6PcQ7efmf6jGIE6HwvlLJ1oMs

Zabawa „Jakim jestem zwierzątkiem?”- spróbuj naśladować zwierzątko, sposób poruszania się, a potem zamień się
z rodzicami i ty odgadnij w jakie zwierzątko zamienił się tatuś albo mamusia.

Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=fSSRwIAQIcE

Jeżeli masz ochotę spróbuj narysować kredkami świnkę: https://www.youtube.com/watch?v=p7n-6jFiIAc, a może jakieś inne zwierzątko z wiejskiego podwórka.

CZWARTEK 16.04.2020

Spróbuj odgadnąć, co to za zwierzątko

Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku.
(kogut)

Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ….
(świnia)

Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce?
( owca)

Szybko biega, rży i parska.
Na śniadanie – owsa garstka.
Potem w stajni grzecznie stoi.
Czeka, aż go ktoś napoi.
Ty odważnie podejdź doń,
bo to jest po prostu … (koń)

Dobre ma zwyczaje
– ludziom mleko daje. …(krowa)

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko.
(kura)

Przygotujcie farby, kredki, flamastry i zróbcie zwierzątko z odbitej dłoni. Możecie też dorysować słońce, trawkę
i drzewka, co tylko chcecie. Inspiracje i przykłady :   zwierzątka

Po skończonej pracy chwila relaksu – masażyk (koniecznie zamieńcie się rolami )

Idzie pani: tup, tup, tup,
(Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
(delikatnie stukamy zgiętym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop,
(naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok.
(z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę)
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
(delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
(klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)
a grad w szyby łup, łup, łup.
(lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko(gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
wieje wietrzyk, (dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk.(z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy)
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)

 

PIĄTEK 17.04.2020

Poszukajcie wśród swoich zabawek przytulanki, figurki takich zwierzątek, które można spotkać na wiejskim podwórku. (jeżeli dziecko nie ma, niech wybierze swoje ulubione).

  • policzcie je wspólnie z rodzicami,
  • ułóżcie w rzędzie i spróbujcie powiedzieć, jakie zwierzątko jest pierwsze, a jakie ostatnie
  • wybierzcie jedną zabawkę, mamusia lub tatuś będzie ją kładł w różnych miejscach, a wy spróbujcie powiedzieć gdzie ona jest (na stole, pod stołem, obok itp.),

Zabawcie się wspólnie z rodzicami – liczę i ćwiczę – rodzic klaszcze np. 3 razy- dziecko słucha i liczy, a potem wspólnie wykonujecie jakieś proste ćwiczenie np. skoki na jednej nodze, przysiady, obroty itp.; można urozmaicić zabawę kostką do gry – dziecko rzuca i liczy (jeżeli jest potrzeba pomagamy w poprawnym liczeniu).

Zbudujcie dla swoich zwierzątek zagrodę z klocków.

Bajka ortofoniczna W zagrodzie Małgosi (według E. Michałowskiej) – dzieci naśladują odgłosy zwierząt, później odpowiadają na pytania co robi pies?-szczeka, co robi kaczka? – gdacze itd.

 

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi                                                  Owca beczy: Be, be, be.

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.                                                        Koza meczy: Me, me, me

Piesek szczeka: Hau, hau, hau.                                                          Indor gulgocze: Gul, gul, gul.

Kotek miauczy: Miau, miau, miau.                                                  Krowa ryczy: Mu, mu, mu.

Kura gdacze: Ko, ko , dak.                                                                  Konik parska: Prr, prr, prr.

Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.                                                        A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.

Gąska gęga: Gę, gę, gę.                                                                          I tak gra orkiestra ta,

Ona też chce najeść się.                                                                              Aż Małgosia jeść im da.

 

 


Kochane Przedszkolaczki i Drodzy Rodzice przygotowałyśmy dla Was kolejną porcję pomysłów i zabaw.

Temat tygodnia: WIELKANOC

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020

Pamiętacie jaka jest pora roku? A może zaśpiewacie rodzicom piosenkę „Tydzień ma siedem dni”

http://uciocimariolki.pl/piosenka-tydzien-ma-siedem-dni/

Posłuchajcie opowiadania czytanego prze Rodziców i spróbujcie wykonać zadania

wielkanocna bajka

Można dzieciom przygotować puzzle (np. z kartek z motywami świątecznymi) pociąć je na 4 lub 6 kawałków (albo więcej w zależności od dziecka) i poprosić , aby dziecko je złożyło w całość.

Na koniec posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać i zatańczyć z Panem Miłoszem piosenkę o wiośnie.

https://www.facebook.com/blizejprzedszkola/videos/1591273971072811/?v=352139955212690

WTOREK 07.04.2020

Posłuchajcie piosenki . Spróbujcie zapamiętać jakie obrazki były na pisankach.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Zabawcie się z Rodzicami w zabawę Gdzie są pisanki? (można wyciąć z papieru, albo wykorzystać pisankę, którą mamy, albo jajko ugotowane albo……….czekoladowe ). Kładziemy pisankę np. pod krzesełkiem, na krzesełku, obok za itp. Dziecko określa miejsce położenia. oczywiście możemy zmienić się rolami.

Kartę do pracy można wydrukować, albo zrobić samodzielnie podobną .

G1_Pisanki_1.

Przygotujcie jajeczny eksperyment. Na jego efekty będzie trzeba czekać, bo aż do wtorku, ale WARTO  🙂 Cierpliwość to bardzo potrzebna cecha  😉 https://www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE

ŚRODA 08.04.2020

Zabawcie się z Rodzicami do muzyki

https://www.youtube.com/watch?v=puBWGiM50mo

Posłuchajcie wiersza

Wielkanoc wiersz

Zróbcie z Rodzicami zawody, kto szybciej przeniesie jajko na łyżce -oczywiście żeby nie spadło (dla bezpieczeństwa może niech będą ugotowane.)

Jeżeli macie jeszcze ochotę i siły możecie pomalować farbami wyciętą z kartonu sylwetę pisanki  albo zrobić króliczki – może być cała rodzinka!

https://www.facebook.com/onelittleproject/videos/559347998027322/UzpfSTQzNjI0MDk3NjQ0MTIzMjozMDE3NzE0MDk0OTYwNTYx/

 

 

 

Drodzy Rodzice na ten tydzień proponujemy kolejne inspiracje do działań i zabaw z dziećmi.

Temat tygodnia: NADESZŁA WIOSNA

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

Propozycja opowiadania do posłuchania

opowiadanie list od bociana

Posłuchajcie i spróbujcie powtórzyć https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

Zabawcie się wspólnie z Rodzicami

„Bocian” – chodźcie po pokoju i wysoko unoście kolana. Co pewien czas jak bociany, zatrzymajcie się i stańcie na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona. Ciekawe komu uda się zachować równowagę….

WTOREK 31.03.2020

Utrwalcie z dziećmi informacje o wyglądzie bociana

  • w jakim kolorze ma dziób i nogi?
  • w jakim kolorze ma ogon?
  • jaki głos wydaje bocian ?

Praca plastyczna Bocian, różne inspiracje i propozycje.

G1_Bocian_1

https://www.youtube.com/watch?v=fmDo2stvIyg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0EPQE8v_wXWK_j2DqGAKgdxmczN5xmePZcjhmnORhX1gWdypTdAJ5tv5c

https://www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI

ŚRODA 01.04.2020

Wykonajcie wspólnie instrument muzyczny z przedmiotu dostępnego w domu. Może to być pusta butelka wypełniona grochem, ryżem, blaszana pokrywka – co tylko podpowie ci wyobraźnia. Poproś mamusię/tatusia, aby usiedli wygodnie i wykonaj wiosenny koncert  🙂

Zabawcie się w wyklaskiwanie rytmów (słuchaj uważnie i spróbuj powtórzyć), zamieńcie się rolami.

Posłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

CZWARTEK 02.04.2020

Mamy nowy miesiąc KWIECIEŃ – naucz się przysłowia „Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy, trochę lata” i nową porę roku WIOSNĘ – pamiętasz jak nazywają się inne pory roku ?, spróbuj wymienić i policzyć na paluszkach wspólnie z Rodzicami.

Spróbuj rozwiązać zagadki:

Biały kwiat przebił śnieg i wyjrzał na świat .(przebiśnieg)

Ma dziób i nogi czerwone. Gdy pojawi się  na łące, straszy żabki kumkające. (bocian)

Skacze przy ciepłej pogodzie raz jest w trawie, raz jest w wodzie. (żaba)

A to do posłuchania i zabawy – niespodzianka

https://www.youtube.com/watch?v=HtwlaP_eOnQ

https://www.youtube.com/watch?v=h6mqnI6R7fM

PIĄTEK 03.04.2020

Wykonaj razem z mamusią/tatusiem wiosenne ćwiczenia gimnastyczne:

  • „Słońce i deszczyk”: biegajcie po pokoju. Na hasło Mamy: „słońce!” zatrzymajcie się i stańcie z podniesionymi rękami w górę. Na hasło: „deszcz!” przykucnijcie i schowajcie głowy.
  •  Zabawa Co każe kolor? cztery kolory (kartki, klocki)  żółty -bieganie na paluszkach, zielony- siad skrzyżny,  czerwony- skoki w miejscu,  niebieski -stukanie paluszkami w podłogę
  • „Kokon motyla” – owiń mamusię/tatusia długim szalem lub kocem. Potem mamusia/tatuś owinie ciebie  🙂
  •  skaczcie jak żabki

Jeżeli macie ochotę załóżcie hodowlę fasoli i codziennie ją obserwujcie.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/07/jak-uczymy-sie-przyrody/

 

Jeżeli macie Państwo pytania prosimy o kontakt:

pani Krysia kwoloszyn@pp42.resman.pl

pani Marta mwit-skarbek@pp42.resman.pl

 

 

 

Drodzy Rodzice i kochane Maluszki,

zamieszczamy propozycje zabaw i zajęć dla dzieci, ale pamiętajcie, że to są inspiracje i sposoby na spędzanie wolnego czasu. Dzieci doskonale uczą się przez zabawę, pomoc rodzicom w codziennych obowiązkach,
w tym czasie doskonalmy umiejętności samoobsługowe i pozwalajmy dzieciom na samodzielność w pokonywaniu trudności.

ŚRODA 25.03.2020

wiersz Marcowa pogoda

Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego- zabawa Wiosenne porządki.

Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy firanki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).

CZWARTEK 26.03.2020

Praca plastyczna – utrwalenie przysłowia „W marcu jak w garncu”. Dzieci mogą narysować słońce, chmurkę, krople deszczu, śnieżynki, można użyć plasteliny, papieru kolorowego, farb.

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/marcowapogoda4.jpg

PIĄTEK 27.03.2020

„Wiosenni detektywi” dzieci szukają różnych zielonych przedmiotów -potem wspólnie z Rodzicem liczą, można posegregować (np. klocki, coś do ubrania, samochody), porównać gdzie jest więcej, gdzie mniej.

„Czego brakuje”- układamy 5 różnych przedmiotów, dziecko zamyka oczy, chowamy jedną rzecz , dziecko zgaduje co zniknęło. A potem zamieniamy się rolami i Rodzic zgaduje.

Piosenka do posłuchania

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM&list=PLo_XHxymHHYGhhNe9JYTNmz4zeGodWDFw&index=4